Кой не иска да стане фермер

12-часов работен ден, почти никакво свободно време, кратка ваканция. Погледнато отвън, така изглежда професията  фермер. За някои тя е крайно непривлекателна, за други – работа мечта. Като за  Йозеф Пайрлайтнер. „Аз нямам шеф и мога сам да си организирам деня”, разказва 26-годишният фермер пред австрийския вестник „Дер Щандард“. Стопанството му се намира във Вайстрах, село с около 2000 жители в областта Мостфиртел, провинция Долна Австрия. Той наследява фермата от своите родители и инвестира в нея 450 000 евро – всичките спестявания на семейството му. Тогава Йозеф е едва 20-годишен и трябва сам да вземе тежкото решение. Построява нови обори за кравите, механизира стопанството и скоро производството се удвоява. За да се справи с нарасналия обем работа, той разчита на техника – малък робот разнася храната на кравите. „Струваше 22 000 евро, но върши чудесна работа”, аргументира инвестицията младият мъж. Машина се грижи и за почистването на помещенията на 58-те млечни крави и 36-те телета. След преустройството на фермата става възможно едновременното доене на 10 крави, всичко е чисто и лесно за поддържане. „Моето поколение трябва да се занимава със сметки много повече от предишните”, споделя младият мъж. Когато говори за своето стопанство, той звучи като мениджър на банка – трябва да намали разходите, да оптимизира добива на мляко, да рационализира използването на техниката. Днешните ферми се управляват като фирми и изискват повече калкулации и мениджърски подход към пазара.
Вижте в броя още от материала на нашата кореспондентка от Виена Елица Ценова и сами открийте приликите и разликите между австрийския и българския млад еврофермер. .

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия