Борба с дезинформацията във връзка с коронавируса: Онлайн платформите предприеха повече действия относно ваксините

Европейската комисия публикува новите доклади на Facebook, Google, Microsoft, Twitter, TikTok и  Mozilla, подписали Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията. В тях се прави преглед на развитието на мерките, предприети през януари 2021 г. Google разшири своята функция за търсене, предоставяща информация и списък на разрешените ваксини според географското местоположение на потребителя в отговор на свързани търсения в 23 държави от ЕС, а TikTok приложи етикет за ваксина срещу COVID-19 за над пет хиляди видеоматериала в
Европейския съюз.

Microsoft съфинансира кампанията #VaxFacts, започната от NewsGuard, която предоставя безплатен браузър за защита от дезинформация за ваксини срещу коронавируса. Освен това Mozilla докладва, че контролираното авторитетно съдържание от приложението Pocket
(read-it-later) е събрало над 5.8 милиарда импресии в целия ЕС.

Вера Йоурова, заместник-председател на Европейската комисия, отговаряща за ценностите и прозрачността, заяви: „Онлайн платформите трябва да поемат отговорност за предотвратяване на вредната и опасна дезинформация, както вътрешна, така и чуждестранна, за да не подкопава на нашата обща борба с вируса и усилия ваксиниране. Но само действията на платформите няма да са достатъчни. От решаващо значение е също така да се засили сътрудничеството с публичните органи, медиите и гражданското общество за предоставяне
на надеждна информация_.“

Тиери Бретон, комисар по въпросите на вътрешния пазар, добави: _„Дезинформацията представлява заплаха, на която трябва да се обърне сериозно внимание, а реакцията на платформите трябва да бъде старателна, стабилна и ефективна. Това е особено важно сега, когато действаме, за да спечелим промишлената битка за бърз достъп на всички европейци до безопасни ваксини.“

Месечната програма за докладване наскоро беше удължена и ще продължи до юни с развитието на кризата. Това е резултат от съвместното съобщение от 10 юни 2020 г., за да се гарантира отчетност пред обществеността, и продължават обсъжданията относно начините за
по-нататъшно подобряване на процеса.

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Националният оперативен щаб  прекратява дейността си

Националният оперативен щаб прекратява дейността си

Thursday, 15 April 2021

Националният оперативен щаб е разформирован, считано от днес. Щабът беше създаден със заповед на...

Компании, Събития, Анализи

 "ГЛАСЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО", Открийте SPACE подкаст в селскостопанските новини

"ГЛАСЪТ НА ЗЕМЕДЕЛИЕТО", Открийте SPACE подкаст в селскостопанските новини

Thursday, 15 April 2021

 SPACE2021 ще се проведе от вторник 14 септември до четвъртък 16 септември на  Parc-Expo...

Реколта, Пазари, Цени

От 17 май стопаните могат да кандидатстват за застраховане на реколтата от винено грозде

От 17 май стопаните могат да кандидатстват за застраховане на реколтата от винено грозде

Thursday, 15 April 2021

 От 17 май до 15 юни 2021 г. ще се проведе прием на заявления...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Sanofi  ще инвестира 400 млн. евро в нов обект за производство на ваксини в Сингапур

Sanofi ще инвестира 400 млн. евро в нов обект за производство на ваксини в Сингапур

Monday, 12 April 2021

 Sanofi заяви, че ще инвестира 400 милиона евро в рамките на пет години в...

Иновации, Обучение, Агросвят

Panda Labs на WWF и младежи променят „Бъдещето на храната“

Panda Labs на WWF и младежи променят „Бъдещето на храната“

Tuesday, 13 April 2021

80 участника ще се впуснат в надпреварата за идеи във втория хакатон на младежката...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.