Градинска техника: намаляващ пазар през 2022 г

Неблагоприятното време и растящите цени задържат пазара на машини и оборудване за градинарство и озеленяване, който приключва годината с 15,2% спад. Почти всички видове техника са на минус. Покупките в средния сегмент бяха наказани: пропастта между високите технологии и евтините автомобили с по-ниски изисквания за качество нараства.

 

Продължителната суша, която намали работата по поддръжката на зелените площи, както и увеличаването на производствените разходи и по този начин на каталожните цени, доведоха до значителен спад в търсенето на машини за градинарство, градска декорация и външни площи за развлекателни и спортни функции в Италия през 2022 г.

Данните - обработени от асоциацията на производителите Comagarden въз основа на информация, предоставена от групата за проучване на Morgan - показват общ спад от 15,2% по отношение на продадените единици през 2022 г. (1403 хиляди срещу 1650 хиляди през 2021 г.), със значителни намаления за почти всички видове превозни средства. Косачките отчитат загуба от 21,4% (255 хил. продадени броя), храсторезите - 10% (273 хил.), докато моторните триони отчитат отрицателен баланс от 14,3%, с почти 369 хил. продадени броя. Ножиците за жив плет намаляват с 24,4% (94 хил.), докато загубата при тракторите за трева е по-малка (-4,2% спрямо 22 700 машини). Имаше леко увеличение при машините с нулев оборот за хоби употреба (+0,6% до 1550 единици), докато само резачките (почти 26 500) се увеличиха в сравнение с 2021 г., затваряйки годината с 10% печалба.

Като оставим настрана времето и геополитическите фактори, които не можеха да бъдат предвидени, Comagarden очаква известен спад в продажбите през годината, тъй като пазарът се успокои след силните увеличения през последните два сезона, когато извънредната ситуация на Covid доведе до по-големи инвестиции от страна на домакинствата в хоби градинарство.

„Това, което тревожи производителите“, обяснява президентът на Comagarden Ренато Чифарели, „е спадът в търсенето в средния клас на пазара, който има най-големи числа и изпитва нарастваща тенденция. Ако тази тенденция се потвърди в новия също година“, казва Чифарели, „ще имаме все по-поляризиран пазар между превозни средства от висок клас, от една страна, скъпи и достъпни за малцина, и евтини продукти, от друга, често с ниско качество и произведени в тези страни, износ на ненадеждни технологии, също и по отношение на безопасността“. „Конкуренцията от евтини продукти,“ добавя Cifarelli, „е централен проблем отвъд настоящите колебания на пазара, тъй като от италианската и европейската промишленост се изисква да спазват все по-взискателните разпоредби на ЕС, а това води до инвестиции, които влияят на крайната цена на нашите машини и рискуват още повече да разширят пропастта с тези, направени извън Европейския съюз“.

 

 

Рим, 28 февруари 2023 г

 

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

Стартира второто издание на „Наградите за вдъхновение в земеделието и селските райони” (ARIA)

Стартира второто издание на „Наградите за вдъхновение в земеделието и селските райони” (ARIA)

Петък, 12 Април 2024

За втора поредна година Европейската комисия стартира второто издание на конкурса „Наградите за вдъхновение...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

FederUnacoma: стратегически план за агротехниката

FederUnacoma: стратегически план за агротехниката

Четвъртък, 04 Април 2024

FederUnacoma: стратегически план за агротехниката   Годишният мозъчен тръст на Федерацията на производителите на селскостопански машини...

Компании, Събития, Анализи

От конференция на АББ: Приемането на България в еврозоната ще повлияе положително на българската икономика

От конференция на АББ: Приемането на България в еврозоната ще повлияе положително на българската икономика

Сряда, 17 Април 2024

Присъединяването на България към еврозоната ще повлияе положително на българската икономика и ще бъде...

Реколта, Пазари, Цени

Българските винопроизводители създават вина с уникални качества

Българските винопроизводители създават вина с уникални качества

Събота, 13 Април 2024

„Българските винопроизводители съчетават историческите традиции, които имаме с новите модерни технологии и създават вина...

Иновации, Обучение, Агросвят

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

ЗАЩИТА ОТ ЗАМРЪЗВАНЕ: 2 ГРАДУСА ПОВЕЧЕ С ПАРАВАНИ ARRIGONI

Сряда, 10 Април 2024

Arrigoni предлага разнообразна гама от иновативни продукти за смекчаване на ниските температури, способни да...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.