„Експортен хъб България“ ще подпомага българските компании да стъпят на международния пазар

Нов център за износ ще подпомага българските компании да стъпят на международния пазар и да изнасят продукцията си. Основателите, обединение на 12 държавни и частни организации, са амбицирани в кратки срокове да постигнат конкретни резултати.

Едно от направленията на „Експортен хъб България“ ще бъде обучение на български компании. Центърът пилотно ще започне работа с 15 компании от 3 сектора, като в началото на следващата година предстои да бъдат избрани секторите и фирмите. Ще бъдат подбрани фирми, които вече са постигнали ниво на растеж, което им позволява да излязат на международните пазари, и които имат екипи, способни след оказаната помощ да продължат дейност в чужбина, обяви Бойко Таков, изп. директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП). Организацията е инициатор на новия проект.

Обучителната програма ще бъде 4-месечна, като целта е до края на тази програма за всяка една компания да се намери един нов чужд пазар.

Председателят на Българската стопанска камара Радосвет Радев изрази увереност, че „Експортен хъб България“ ще бъде форум и среда за развитие, в които ще бъдат създадени новите „български тигри износители“, за да може България да заеме централно място на световния пазар.

Тъй като новият център ще цели да помага основно на българските производители, а повечето от тях са базирани извън София, ще бъдат осигурени и много онлайн обучения и дистанционни консултации с експерти

Засега всички 12 учредители се обединяват зад „Експортен хъб България“ с идеална цел, без да е осигурено някакво финансиране за проекта. За да е възможно най-устойчиво начинанието в дългосрочен план, се водят преговори за осигуряване на подкрепа за развитието му по европейската Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“

 

Законът, Агрополитиката, Говори Брюксел

  Мария Габриел ще участва в конференция на тема „Западните Балкани - ясна пътна карта за пътя напред“

Мария Габриел ще участва в конференция на тема „Западните Балкани - ясна пътна карта за пътя напред“

Четвъртък, 12 Декември 2019

На 13 декември  българският комисар за иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж  Мария...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Определени са ставките за обвързана подкрепа за животните в планинските райони за 2019 г.

Определени са ставките за обвързана подкрепа за животните в планинските райони за 2019 г.

Четвъртък, 28 Ноември 2019

Със заповед на министъра на земеделието, храните и горите Десислава Танева са определени ставките...

Реколта, Пазари, Цени

Ниските изкупни цени продължават да са най-сериозното предизвикателство пред българските пчелари

Ниските изкупни цени продължават да са най-сериозното предизвикателство пред българските пчелари

Четвъртък, 12 Декември 2019

Ниските изкупни цени продължават да бъдат най-сериозното предизвикателство пред българските пчелари, заяви Михаил Михайлов,...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Козевъди и овцевъди получиха 22 млн. лева обвързана подкрепа за Кампания 2019

Козевъди и овцевъди получиха 22 млн. лева обвързана подкрепа за Кампания 2019

Сряда, 11 Декември 2019

ДФ „Земеделие“ продължава изплащането на финансовата подкрепа на земеделските стопани за Кампания 2019. Днес...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.