Европа залага на био продукцията

България е в дъното на класацията като едва 2,7% от всички земеделски площи в страната се използват за производство на био продукция
През 2017 г. общо 12,6 млн. хектара или 7% от общата земеделска обработваема земя в ЕС са били засети с биопродукция. Данните на Евростат сочат, че между 2012 и 2017 г. размерът на тези площи се е увеличил с 25%.
Австрия е страната, която отделя най-голям дял от полята си за био продукция – 23,4%, следвана от Естония (19,6%) и Швеция (19,2%). Сред страните членки, развиващи активно био земеделие са още Италия (14,9%), Чехия (14,1%), Латвия(13,9%) и Финландия (11,4%). В останалите страни от ЕС делът на площите за био храни е под 10% като в дъното на класацията са Малта (0,4%), Ирландия (1,7%), Румъния (1,9%) и България (2,7%).
Трябва да се има предвид, че общата био площ се изчислява като обем от земите, които са в процес на превръщане в био и тези, които вече са сертифицирани като такива. Преди определени площи да бъдат сертифицирани като био, те трябва да преминат през процеса на трансформация, който може да отнеме до 2-3 години в зависимост от засажденията.


Агрополитиката, Говори Брюксел

InvestEU ще продължи плана Юнкер

InvestEU ще продължи плана Юнкер

Европейската комисия приветства  гласуването в Европейския парламент относно InvestEU — програмата за насърчаване на...

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Преустановяват сеитбата на пролетните култури в Добруджа

Преустановяват сеитбата на пролетните култури в Добруджа

Преустановят сеитбата на пролетните култури в Добруджа, докато черноземът поизсъхне и машините могат да...

Форуми, Анализи, Коментари

12-тото издание на Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО  ще се проведе от 14 до 17 май

12-тото издание на Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО ще се проведе от 14 до 17 май

12-тото издание на Специализираното изложение за земеделие БАТА АГРО през 2019 г.  ще се...

Пазари, Борси, Цени

Lidl – най-добър международен ритейлър

Lidl – най-добър международен ритейлър

Веригата Lidl бе отличена като „Най-добър международен ритейлър” Взети са предвид серия от критерии,...

Иновации, Обучение, Агросвят

Испания подкрепя най-много иновативни групи

Испания подкрепя най-много иновативни групи

Над 350 оперативни групи за внедряване на иновации в селското стопанство вече са започнали...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.