Интервю с Ренцо Пирачини, президент на Macfrut

Каква е стратегията на Macfrut?

 

За да играете нарастваща роля в индустрията на търговските панаири, която в момента включва много големи международни събития, които изглеждат доста фрагментирани и безлични, от съществено значение е да се специализирате и да се откроявате в сравнение с други събития. Ето защо през годините Macfrut се фокусира върху това да се превърне в търговски панаир за целия сектор на плодовете и зеленчуците, обединявайки секторите преди и след прибиране на реколтата, единственият по рода си в света. Macfrut предоставя не само изложбено пространство, но и редица персонализирани услуги за изложителите (програма за купувачи, професионални обиколки и т.н.), което го прави изключително привлекателен за средни експортни компании, които идват при нас, за да търсят нови възможности и да научат повече за тенденции в бранша. Така че, за да отговори на нуждите на своята целева група, дейностите на Macfrut се въртят около три актива: бизнес, за да се даде възможност на компаниите да създадат нови бизнес контакти; знания и иновации, с тематични области, специални конференции и демонстрации на място; и работа в мрежа чрез широка мрежа от контакти на търговския панаир.

 

От няколко години се фокусирате върху задълбочени сесии по конкретни теми, така че какво е новото в това издание?

 

Предстоящото издание на Macfrut ще включва много тематични шоута като тези, посветени на сектора на разсадниците (Plant Nursery and Varietal Innovation Exhibition), пестенето на вода (Acqua Campus), подправките и лечебните билки (Spices & Herbs Global Expo) и биоразтворите ( Biosolutions International Event), което ще бъде три пъти по-голямо в сравнение с първото издание на това събитие, което се проведе преди четири години. Светлината на прожекторите ще бъде върху международно събитие, фокусирано върху боровинките (Международни дни на боровинките), символичният плод на 40-ото издание на Macfrut, координирано от професор Бруно Мезети, един от най-добрите световни експерти в тази област, и Томас Драхорад от NCX Драхорад. Изтъкнати международни учени и селекционери на боровинки ще присъстват, заедно с ключови глобални играчи като САЩ и Австралия. Всички изложби ще бъдат координирани от екип от експерти, отговарящи за тяхното съдържание, не само по време на търговския панаир, но и в навечерието му: всъщност нашите изложители ще получат шанса да участват в уебинарите, които провеждат по целия свят през цялата година.

 

Какви инициативи сте реализирали в световен мащаб, за да привлечете повече международни участници и как се развиват досега?

 

Тази година си поставихме някои много амбициозни цели, тъй като възнамеряваме да разширим международната привлекателност на Macfrut и трябва да кажа, че сме много доволни: досега 50% повече чуждестранни изложители от миналата година са потвърдили участието си и ще отчитат повече над 30% от общия брой. Успяхме да постигнем това, като реализирахме широка глобална промоционална кампания: всъщност направихме 20 лични презентации на четири континента. Само за да ви дам няколко примера, що се отнася до групите компании, които ще участват, по-специално от Африка, Гана ще присъства с 32 компании и Египет с 22. Вместо това Латинска Америка ще бъде в центъра на международното внимание тази година по време на Дни на Латинска Америка, с няколко завърнали се участници и ново участие: Мексико. Голямо допълнение ще бъде и завръщането на китайска делегация с 30 компании в голяма обособена зона.

 

Macfrut 2023 ще се проведе на 3,4 и 5 май в Римини, Експо център Италия.

Агротехника, Животновъдство, Растителна защита

Прецизно земеделие: сеитба на царевица в Бибионе с MS8230 на MaterMacc

Прецизно земеделие: сеитба на царевица в Бибионе с MS8230 на MaterMacc

Четвъртък, 16 Март 2023

Свидетелството на фермата Морето: Миналата пролет отидохме в Бибионе, в провинция Венеция, за да настроим...

Компании, Събития, Анализи

Два дни до откриването на ПРИРОДА, ЛОВ, РИБОЛОВ и ЦВЕТНА ПРОЛЕТ в Панаира

Два дни до откриването на ПРИРОДА, ЛОВ, РИБОЛОВ и ЦВЕТНА ПРОЛЕТ в Панаира

Понеделник, 20 Март 2023

В сряда ще бъдат открити две от най-зелените и цветни изложби от календара на...

Реколта, Пазари, Цени

Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти

Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти

Събота, 25 Март 2023

Министерството на земеделието работи по дигитална карта за българските традиционни продукти, обичаи и забележителности,...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

Дневните пари при командировка в България се увеличават двойно

Дневните пари при командировка в България се увеличават двойно

Сряда, 22 Март 2023

Минималният размер на дневните пари при командировка в България да се увеличи от 20...

Иновации, Обучение, Агросвят

Заместник-министър Джиков: Иновациите ще ускорят растежа на българското производство

Заместник-министър Джиков: Иновациите ще ускорят растежа на българското производство

Четвъртък, 16 Март 2023

Иновациите в агросектора, включително автоматизацията и дигитализацията, ще ускорят  растежа на българското производство в...






Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.