Има ли масло в маслото на пазара

Пет от десет изследвани марки  не отговарят на стандарта
В магазините потребителят може да се предпази, като избира от витрините и щандовете само утвърдени марки масло, за които има информация, че съдържанието им е в съответствие на българските стандарти. Никаква защита обаче нямат потребителите в заведенията за обществено хранене и болниците, както и децата в учебните заведения, където липсва контрол, а и свободен избор, защото там се яде това, което се предлага, без да се дава информация за съдържанието на продукта. Така определи ситуацията на пазара на масла в България Богомил Николов от асоциация „Активни потребители“, който смята, че това е и причината българските производители да нямат респект от проверки, тъй като по-голямата част от тяхната продукция се пласира в такива заведения. Оказва се, че предлаганите масла в магазините са с много по-добро качество, отколкото в складовете откъдето заведенията ги закупуват на едро.
По думите на Николов проверките на асоциацията показват къде са рисковете и къде държавният регулатор – Българската агенция за безопасност на храните (БАБХ), да насочи проверките си. На практика в качеството си на потребител „Активни потребители“ могат да проверят само магазинната мрежа и складовете, докато в заведенията за обществено хранене – не. Там правата са на БАБХ.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия