Митовете падат, много храни са по-евтини у нас

Двете паралелни проверки на Българската агенция за безопасност на храните (БАБХ) установиха несъществени разлики между качеството на храни, произведени от един и същ производител или предлагани под една и съща марка по магазините в Западна Европа и в България. Падна и митът, че на живеещите в Чехия, Словакия, Полша, Унгария, Румъния и България  се предлага некачествена храна.
Какви са разликите
При първата проверка, която направи съпоставка на 31 вида храни в Германия, Австрия и България чрез анализ на етикети, на органолептични (вкус, мирис, консистенция, цвят и др.), на физикохимични и на допълнителни качества за всяка от петте групи: месни продукти (6 бр.), млечни продукти и маргарин (8 бр.), шоколадови изделия (8 бр.); детски храни (2 бр.), безалкохолни напитки и сокове (7 бр.),  не са констатирани съществени различия, с изключение на цените. Установените разлики са несъществени и са в рамките на допустимите отклонения. Въпреки това в заключението си експертите на БАБХ пишат, че на този етап „са налични доказателства за разминаване в качеството на храните на българския и европейския пазар“.
Ето и конкретни примери за разминаването. За един вид сурово сушен месен продукт съдържанието на натриев хлорид в “българския” е с 3,18% по-малко в сравнение с “европейския” и с 2,12% по-малко в сравнение с информацията на етикета, а водно съдържание в процент на “българския” продукт е с 3,2% по-високо, в сравнение с “европейския”.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%. Това сочи анализът...

Хранителна индустрия

Румен Порожанов: Фрапантни разлики в цените на хранителните стоки са недопустими

Румен Порожанов: Фрапантни разлики в цените на хранителните стоки са недопустими

Фрапантните разлики в цените на някои хранителни стоки на нашия пазар са недопустими, заяви...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия