Закон ще регламентира производството на рози

Започналото от 2015 ускорено нарастване на произведената продукция от лавандула и доста по-слабото увеличение на маслодайната роза, както и на средните добиви от двете етерично-маслени култури, продължи и през настоящата 2018 г. Това се дължи на завишеното търсене на българското лавандулово масло и обратното – спад, макар и лек, на поръчките за българско розово масло от парфюмерийната индустрия, което обаче се компенсира донякъде от нарасналото търсене от азиатския пазар, но като съставка за хранителни добавки и спа индустрията, както и с все по-широкото му приложение в медицината и като ароматна подправка в кулинарията. И въпреки че през последните две-три години страната ни губи известни позиции на пазара на розовото масло, ги увеличава при маслото от лавандула, което разширява приложението си в козметичната и спа индустрията.
Розовото масло в световен мащаб се произвежда от два основни сорта рози - Rosa Damascena и Rosa centifolia. Дамасцената е универсално предпочитаната заради силния є и траен аромат и целебните є свойства и несъмнено е фаворит за производството на розово масло.
Тазгодишното свръхпроизводство на розов цвят обаче извади на светло деформациите и натрупаните през последните години слабости в сектора на етерично-маслените култури, призна по време на парламентарен контрол през юни министърът на земеделието Румен Порожанов. По данни на Министерството на земеделието, храните и горите (МЗХГ) за кампания 2018 са регистрирани 43 500 розопроизводители, докато през 2017 г. те са били 41 000. Затова се появи и проблем с изкупуването на тазгодишната реколта, а най-потърпевши се оказаха розопроизводителите без договори с розоварните, които са 82 в цялата страна.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия