Край на географското блокиране при онлайн пазаруването в ЕС

Най-после паднаха ограниченията за хората, които предпочитат да пазаруват от всички страни на Европа дрехи, електроника, уреди, техника, мебели, дори хранителни стоки с дълъг срок на годност. На 6 февруари 2018 г. Европейският парламент гласува регламент, който има законодателна сила, и прекратява блокирането на географски принцип (геоблокиране) и на други форми на дискриминация. Това означава, че желаещите да пазаруват през интернет няма да бъдат пренасочвани към други сайтове, когато са решили да си купят стока от точно определен електронен магазин на даден търговец в Европейския съюз (EС).
Регламентът
Нормативният акт задължава търговците на дребно да дадат достъп на потребителите до предлаганите от тях стоки и услуги при еднакви условия в целия ЕС, независимо откъде се свързва с тях потенциалният купувач. Даден е и гратисен период от 9 месеца, считано от началото на настоящата година, за да могат електронните търговци по света да премахнат географския признак при пазаруването.
„През 9-месечния гратисен период търговците в интернет средата, които досега са осъществявали т. нар. геоблокиране, трябва да приведат своите онлайн платформи, сайтове, електронни магазини в съответствие с новите изисквания. Нови правила трябва да бъдат възприети във всички държави от Европейския съюз“, обясни пред bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), която според новия регламент най-вероятно ще бъде българският национален орган, който ще гарантира ефективното прилагане на правилата за пазаруване през интернет и ще оказва съдействие на нуждаещите се клиенти. Такива органи трябва да имат всички държави - членки на ЕС.

Агрополитиката

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж....

Пазари, борси, цени

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански...

Хранителна индустрия

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ е издал актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен. Констатирани са...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия