Д-Р ГРАЖИНА ХОРОНЖИКЕВИЧ е съветник и ръководител на Отдела за промоция на търговията и инвестициите в посолството на Полша в София

Д-р Гражина Хоронжикевич за втори път заема поста съветник и ръководител на отдела за промоция на търговията и инвестициите в посолството на Полша у нас. По време на първия си 4-годишен мандат тя спечели званието Евробизнесдама в конкурса на сп. „Агробизнесът“
Д-р Хоронжикевич за пореден мандат помага на родните и полските фирми да развиват съвместен бизнес в различни сфери на икономиката. Амбицията й е България да стане още по-позната в Полша, а тук все по-често да идват полските компании и това да доведе до възход на взаимноизгодните икономически връзки.
„Важно е да се разбираме в културната разновидност. С гордост подчертавам уникалността на вашата страна, на фолклора, който се открива най-добре на място. Винаги с възторг и голям интерес от поляците се приема информация за българския глас в Космоса. Песента на Валя Балканска пpocлaвя бългapcĸoтo пo цeлия cвят и чaĸ в Kocмoca”, подчертава тя.
Години наред търговските отношения между България и Полша се развиват много добре, а представители на фирми от двете страни използват възможностите, предоставени от общия пазар на Европейски съюз. Стокооборотът между януари и септември на 2016 г. е достигнал до 1119,2 млн евро, което означава, че се е увеличил със 7,4 процента в сравнение със същия период на 2015 г. В България от Полша се внасят продукти на химическата промишленост, машини, съоръжения, храни. В нашия експорт преобладават неблагородни метали, текстил, машини и съоръжения, готови храни, български вина. Полските стоки са с високо качество, в същото време на добра цена, все повече хора се убеждават в това и ги търсят. Много важно място в търговията между двете държави заемат селскостопанските и хранителните стоки. Според пазарните изследвания полските потребители търсят продукти с високо качество, често предпочитат марки, които носят черти на премиум сегмент, с най-добро съотношение между качество и цена. Българските селскостопански стоки винаги са се възприемали много добре. Много търсени са беленият слънчоглед, готовите хлебни и сладкарски продукти, различни преработени и консервирани плодове, като замразени малини, временно консервирани вишни и череши,праскови или сушени плодове. Впечатляващите резултати се дължат на високата активност на фирмите, които постоянно търсят възможности за правене на бизнес.
„Нашият отдел също има принос за този успех. Ние съдействаме за създаване на контакти и подпомагаме срещите между българските и полските бизнесмени по време на панаири, специализирани изложения в различни области: строителство, мебелна индустрия, технически стоки, хранително-вкусовата промишленост. Щандът ни на фестивала «България познава вкусовете на света» беше много атрактивен и много софиянци опитаха наши храни. Оказа се, че оригиналният полски вкус допада на нашите български приятели. Когато става дума за задълбочаване на бизнес връзки, за да съдействаме, трябва да снабдяваме интересуващите се партньори с всякаква информация, която може да им помогне да се разберат повече ”, изтъква д-р Хоронжикевич.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Украйна е изнесла над 21 милиона тона зърно от началото на текущата пазарна година

Украйна е изнесла над 21 милиона тона зърно от началото на текущата пазарна година

Украйна е изнесла над 21,36 милиона тона зърно от началото на текущата пазарна година...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия