Новини

КЗК наложи глоби за имитация на кафето Nova Brasilia

Комисията за защита на конкуренцията наложи глоби за общо 2.6 млн. лв. за имитация на кафето Nova Brasilia. Едната санкция е в размер на 40 хил. лв., а втората глоба е за 2.57 млн. лв.

Санкциите се налагат за имитация на опаковката на продукта. Решението на КЗК подлежи на обжалване пред Административен съд. Производството е образувано по искане на "Якобс Дау Егбертс БГ" и "Якобс Дау Егбертс ОПС БГ". Първото дружество отговаря за продажбата и маркетинга, а второто произвежда "Нова Бразилия".

В своето искане до комисията двете компании посочват, че кафето "Нова Бразилия" присъства на българския пазар от 1991 г. и е широко известно, редовно купувано и неговата опаковка и външен вид са много добре познати на потребителите.

В преписката е отбелязано, че в периода от декември 2017 г. до настоящия момент "Балкам Груп" ЕООД произвежда и разпространява на пазара по поръчка на "Агро Фуудс България" ЕООД вакумирано мляно кафе "Brazil Selection Gold" от 200 гр. Неговият външен вид почти изцяло имитира външния вид на "Нова Бразилия", произвеждано и предлагано от искателите.

"Brazil Selection Gold" е продукт на "Агро фуудс България". Едноличен собственик на капитала и управител на дружеството е Веселин Механджийски. Кафето се продава от фирма "Балкам груп", която се управлява от Яник Мекушин. Върху опаковката на продукта е използвана маркировка, която се използва и от "Балкам груп".

Това не е първият сблъсък между "Якобс Дау Егбертс БГ" и "Балкам груп". В началото на ноември 2018 КЗК обяви, че не открива нелоялни практики и заблуждаваща реклама от страна на "Якобс Дау Егбертс БГ" по отношение на кафето "Нова Бразилия". Производството бе образувано по искане на "Балкам груп", която твърдеше, че географското означение Brasilia заблуждава крайния потребител, че произходът на кафето е от Бразилия.

20% от общия обем произведени храни в ЕС се губят

ООН си поставя цел до 2030 г. в глобален мащаб да се намали  наполовина разхищаването на храни на глава от населението

Средно по около 88 млн. тона годна за консумация храна годишно се губят в Европейския съюз, което представлява 20% от общия обем произведени храни в Общността. Разходите за производството на тази неконсумирана храна възлизат на 143 млрд. евро, а използваните за производството й суровини - на 261 млн. т, сочат данни на ЕК.

През 2015 г., Общото събрание на Обединените нации прие Цели за устойчиво развитие до 2030 г. Една от тях, Цел 12.3, изисква до 2030 г. в глобален мащаб да се намали  наполовина разхищаването на храни на глава от населението на ниво търговия на дребно и домакинства и да се намалят загубите на храни по хранителните вериги.

България се ангажира за постигането на тази цел, признавайки необходимостта от борбата срещу загубите и разхищаването на храни. Междуведомствена работна група разработва проект за Национална програма за превенция на загубите на храни, с цел да се отговори на необходимостта за намаляване на загубите и разхищаването на храни.

Износът на селскостопански продукти от Украйна за ЕС нарасна с 32%

Износът на селскостопански продукти от Украйна за ЕС нарасна с 32%. Сега  Украйна планира да увеличи квотите за доставки на говеждо и свинско месо. Украинската селскостопанска продукция се радва на силно търсене от страна на европейските вносители, сочат показателите за използваните квоти.

Между ЕС и Украйна действа споразумение за свободна търговия. По данни на пресслужбата на министерството през миналата година страната е запълнила изцяло квотите за мед, захар, овес, ечемичено зърно и брашно, малц, царевица, преработени домати и др.
 Европейският съюз, Китай и Либия са основните купувачи на украинската царевица. Износът на царевица за ЕС е нараснал над 4 пъти, а за Либия – със 110%.

Японският пазар се отваря за български продукти

Износът на български храни и напитки към Япония ще се увеличи след споразумението за свободна търговия между Европейския съюз и Токио, заяви проф. Емил Кирхнер от университета в Есекс.

 Споразумението влезе в сила от 1 февруари и с него се премахват почти всички търговски мита върху вноса в Япония на европейски земеделски продукти. За държави като България би трябвало да има ползи в сектора на земеделието. Японският пазар ще се отвори за български продукти. България ще предложи за износ в Япония вина, млечни продукти, розово масло, рибни продукти и др.

И двете страни от споразумението – ЕС и Япония, ще спечелят много. Японските инвестиции в Източна Европа ще се увеличат, обобщи проф. Кирхнер.

Катаржина Естейт завоюва златни медали на най-големия конкурс за вина в Китай

Катаржина Естейт завоюва златни медали на най-големия конкурс за вина в Китай China Wine and Spirits Awards.

С пълно единодушие, за най-добро качество в съотношение с цена, журито определи   вината 11 Harvest Cabernet Sauvignon 2016 и Encore Malbec 2017. Призът, който двете вина получиха е Двоен златен медал.

Голяма гордост за Катаржина Естейт е и наградата за най-добро българско вино за Encore Malbec 2017. Високата оценка е последвана и от още два златни медала за Encore Syrah 2017 и Le Rouge 2017.

Сребро беше отсъдено за Question Mark Gold 2015, а Katarzyna Reserve 2012 получи бронзов медал.

Конкурсът China Wine and Spirits Awards се провежда два пъти в годината и е признат за най-влиятелния форум

Агрополитиката, Говори Брюксел

Оставаме оптимисти за бъдещето на Европа и с високо доверие в европейските институции

Оставаме оптимисти за бъдещето на Европа и с високо доверие в европейските институции

Малко повече от половината (53%) от българските граждани над 15 годишна възраст декларират, че...

Инвестиции, Финансиране, Застраховки

137 лозаро-винарски стопанства кандидатстват за увеличаване на конкурентоспособността

137 лозаро-винарски стопанства кандидатстват за увеличаване на конкурентоспособността

В ДФ „Земеделие“ са постъпили 137 проекта по време на първия прием по мярка...

Форуми, Анализи, Коментари

Доц. Янко Иванов, зам.-министър на земеделието: Време е да променим отношението си към храните

Доц. Янко Иванов, зам.-министър на земеделието: Време е да променим отношението си към храните

Много от българските потребители не правят разлика между маркировката върху етикета за „използвай преди“...

Пазари, Борси, Цени

Годишната консумация на вино в България е от 110 до 120 млн. литра

Годишната консумация на вино в България е от 110 до 120 млн. литра

Виненият отрасъл в България има своето стабилно място и се е доказал през годините....

Агротехника, Растителна защита

Нели Йорданова, генерален директор на АРИБ: Правилната употреба на продуктите за растителна защита гарантира защитата на човешкото здраве

Нели Йорданова, генерален директор на АРИБ: Правилната употреба на продуктите за растителна защита гарантира защитата на човешкото здраве

АРИБ представлява растителнозащитната индустрия в България. Фирмите-членове на Асоциацията имат съществена роля за насърчаване...

Иновации

Нова мониторингова система ще проследява наличието на земеделска дейност на 100% от декларираните площи

Нова мониторингова система ще проследява наличието на земеделска дейност на 100% от декларираните площи

Нова мониторингова система ще проследява наличието на земеделска дейност на 100% от декларираните площи,...


Наши партньори

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.