Таня Дъбнишка: Следващата Обща селскостопанска политика трябва да е силна

Агробизнесът и отделните браншове в земеделието защитават тезата, че следващата Обща селскостопанска политика трябва да е силна, за да може всички сектори, включително тези, които в момента са в затруднено положение – зеленчукопроизводство, овощарство и животновъдство, да почувстват благоприятния ефект на споделената политика. Това каза изпълнителният директор на Асоциацията на земеделските производители в България Таня Дъбнишка по време на конференцията.
Българските земеделци успяха да се възползват от силна селскостопанска политика от една страна, а от друга – те притежават качества, знание и експертиза и това си личи по техните резултати, коментира Таня Дъбнишка в контекста на ОСП към момента. Тя обърна внимание, че за много решения, които са полезни за сектора, се изисква комуникация и дебат с ЕК, за да бъде разрешено дадено действие.
 Пример за сложен дебат с Брюксел е отварянето на подмярка 4.1 с прием на проекти за напояване, отбеляза Дъбнишка. Има обаче и национални решения, които ги вземаме с много лека ръка. Земеделците се подготвят дългосрочно, за да добавят стойност на продукцията си, а бързо се вземат на национално равнище решения какво да се подпомага и какво не. Дъбнишка призова дори да има такива решения, те да стават на база сериозен анализ – не просто анализ на площи и продукция спрямо даден период, а да се вземе предвид задоволен ли е вътрешният пазар, какво и защо се внася.
 Промените трябва да се съгласуват и с бизнеса и да не се дават разнопосочни сигнали, защото това създава усещане за неустойчивост, коментира Таня Дъбнишка.

Агрополитиката

8.9% е ръстът в земеделският сектор през миналата година

8.9% е ръстът в земеделският сектор през миналата година

Земеделският сектор става все по-привлекателен, заяви министърът на земеделието и...

Пазари, борси, цени

10% от стойността на всяка закуска е електрическа енергия

10% от стойността на всяка закуска е електрическа енергия

Поскъпване на основните стоки и храни заради по-високите цени на тока за бизнеса прогнозират...

Хранителна индустрия

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в град Ямбол.  Студентите във факултета по...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия