Таня Дъбнишка: Следващата Обща селскостопанска политика трябва да е силна

Агробизнесът и отделните браншове в земеделието защитават тезата, че следващата Обща селскостопанска политика трябва да е силна, за да може всички сектори, включително тези, които в момента са в затруднено положение – зеленчукопроизводство, овощарство и животновъдство, да почувстват благоприятния ефект на споделената политика. Това каза изпълнителният директор на Асоциацията на земеделските производители в България Таня Дъбнишка по време на конференцията.
Българските земеделци успяха да се възползват от силна селскостопанска политика от една страна, а от друга – те притежават качества, знание и експертиза и това си личи по техните резултати, коментира Таня Дъбнишка в контекста на ОСП към момента. Тя обърна внимание, че за много решения, които са полезни за сектора, се изисква комуникация и дебат с ЕК, за да бъде разрешено дадено действие.
 Пример за сложен дебат с Брюксел е отварянето на подмярка 4.1 с прием на проекти за напояване, отбеляза Дъбнишка. Има обаче и национални решения, които ги вземаме с много лека ръка. Земеделците се подготвят дългосрочно, за да добавят стойност на продукцията си, а бързо се вземат на национално равнище решения какво да се подпомага и какво не. Дъбнишка призова дори да има такива решения, те да стават на база сериозен анализ – не просто анализ на площи и продукция спрямо даден период, а да се вземе предвид задоволен ли е вътрешният пазар, какво и защо се внася.
 Промените трябва да се съгласуват и с бизнеса и да не се дават разнопосочни сигнали, защото това създава усещане за неустойчивост, коментира Таня Дъбнишка.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия