БАБ: Mного от фермерите кандидатстващи по мерките за биоземеделие и агроекология няма да успеят да очертаят площите си

Mного от фермерите кандидатстващи по мерките за биоземеделие и агроекология няма да успеят да очертаят площите си и ако не се удължи срокът на кампанията на общоевропейско ниво с решение на Брюксел, те ще търпят санкции, заявиха от Българска  асоциация на биопроизводителите.
На биопроизводителите не е било позволено сами да изграждат преработвателни мощности по мярка 4.2 . Това е и причината по-голяма част от първичната продукция да се изнася навън, и да се връща на българския пазар на доста високи цени. Биоживотновъдите които отскоро се възползват от компенсаторните средства ще са най-засегнати от спирането на приема по мерките 10 и 11, тъй като мнозина от тях сега ще заявяват животни за биологично отглеждане под условие. Освен това според промените в Наредба 2 за млякото, животновъдите ще бъдат обучавани сами да взимат проби и да ги карат в сертифицираните лаборатории за изследвания.
Според биопроизводителите в сектора има голяма спекула основно от страна на търговците, което е причина за създадената представа у обществото, че биопродуктите у нас са скъпи. Скъпи според тях са вносните продукти, докато тези, произведени у нас са на цени близки до тези на ковенционалните. Те дадоха пример с козето сирене, чиято цена ако е произведено по конвенционален път е между 12 и 14 лева, то за биологичното тя не би трябвало да е над 18 лева.
Делът на европейските субсидии в себестойността на произведената биопродукция е различен за отделните производства, като има такива, при които той не надвишава дела им в себестойността на производството на конвенционална земеделска продукция.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия