АЗПБ поиска да се въведе критерий за преработка на българска суровина

Дебатът за промени по подмярка 4.2 2 „Инвестиции в преработка на селскостопански продукти“ стартира с предложението да падне таванът за финансовата помощ на 2 млн.евро
 Новият критерий предизвиква сериозен дебат. Критериите не са лоши, но не удовлетворяват земеделските производители. За Асоциацията на земеделските производители е важно да има критерии, които насърчават земеделските производители да реализират проекти за преработка на собствената суровина.
 За разлика от предходния програмен период, в ПРСР 2014-2020 и земеделски производители, и преработвателите ползват една и съща подмярка – 4.2, което води до голяма конкуренция и следва да се търси баланс в защита интересите на двете категории бенефициенти.
 От Асоциацията предоставиха за обсъждане  конкретно предложение за структуриране на новия критерий в подкритерии, с което ще бъде отчетена спецификата и разликата в заетостта на земеделските стопани и преработвателните предприятия, коментира изпълнителен директор на асоциацията Таня Дъбнишка.
 От Асоциацията поискаха да се въведе критерий за преработка на българска суровина. „Считаме, че трябва да има стимул за предприятията, които ще правят нови инвестиции и ще преработват българска продукция. В предложението си сме отчели естеството на различната суровинна обезпеченост на различните преработвателни сектори и сме предложили стъпаловиден критерий в зависимост от това какъв обем  от цялата преработвана продукция е българска суровина, коментират от Асоциацията.
Очаква се мярката за преработка на земеделски продукти 4.2  да бъде въведена през първата половина на 2017 г.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Fanaost е най-доброто сирене, отличено  на престижния международен конкурс  World Cheese Awards

Fanaost е най-доброто сирене, отличено на престижния международен конкурс World Cheese Awards

Норвежко сирене от типа Gауда e короновано за най-добро сирене по време на престижния...

Хранителна индустрия

Aгенцията за безопасност на храните спря от разпространение в търговската мрежа спанака с листа от татул

Aгенцията за безопасност на храните спря от разпространение в търговската мрежа спанака с листа от татул

Aгенцията за безопасност на храните  спря от разпространение в търговската мрежа спанака със съмнение,...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия