Цената на маслото поскъпна с 40% само за една година

Цената на маслото поскъпна с 40% само за една година, заяви председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Около 50% от млякото стига официално до мандрите. Къде се губят останалите 50% е другият въпрос, който и ние си задаваме.Една нищожна част от сивата икономика е излязла на светло, заради това, че правителството предприе мерки да бъде обвързано субсидирането на глава животно с доказване на производство на литър мляко, а не, че са произведени и са създадени нови стопанства. Според него интересът към този бранш намалява.
Производството и добива на мляко в България е около 1 млн. литра годишно Това, което беше декларирано за 2016 г. е около 520-530 хил. тона. Това ще рече, че около 45% е в сивия сектор. Това са малки стопанства, които си предлагат директно млякото по пазарите.
Маслото и млякото са два различно продукта по отношение на своето съдържание. При маслото преобладават мазнините при другото преобладават белтъците, така че в момента има излишък на белтък, но има дефицит на мазнини. На това се дължи именно тази разлика в цените на тези два продукта.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Искам коректни отношения със земеделския бранш. Заедно да си направим...

Пазари, борси, цени

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

Великотърновската пивоварна „Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел. Тя...

Хранителна индустрия

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров откри  68-та среща на Консултативния съвет на...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия