Асоциацията на млекопреработвателите предложи българските продукти в търговските вериги да са минимум 70%

Асоциацията на млекопреработвателите в България предложи българските продукти в търговските вериги да са минимум 70%.
Възможно е принципното зареждане на търговските вериги с български стоки на 70%, но да накараш търговски капитал да дели стоката на българска и вносна със сигурност би погазило доста търговски споразумения с други държави. Не е това начинът, заяви председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Владимир Иванов
Според него у нас има свободно движение на стоки, а всяка административна намеса води до изкривявания на пазара. Те се плащат скъпо от цялата икономика. Редно е да се търси корпоративната форма, която да може да предложи българското.
Според Иванов такава търговска форма може да се създаде чрез окрупняване на производството, което ще стане по пътя на сдружаването на земеделските производители и съответно уголемяване на сдруженията и развитието на хранителна промишленост. Обединявайки се и предоставяйки стоки на пазара те могат да изкарат тотално българска стока.
Това може да стане с решение на самия бранш и стъпвайки на пазара с крупна структура. Вариантът е да си подредим нашата къщичка и да се работи по-добре, по-ефективно. Ние все още имаме недобре развити производство и търговия и оттам идва проблемът. Можем да даваме много висококонкурентна стока, да извличаме висока принадена стойност, но трябва да променим начините на производство и предлагане", поясни председателят на комисията.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия