"Карлсберг България" отбелязва ръст при продажбите на бира

2016 г. е най-силната година за бирената индустрия, показва проучване на пазара на компанията Nielsen.  С около 6% се увеличават продажбите на бира и със 7% стойността на продаденото пиво.
Няма разместване в българския топ три на бирите. Начело е "Загорка", следвана от "Каменица" и "Карлсберг". Разликата между първия и втория обаче се скъсява, като по продажбите само за ноември сме втори. Делът на "Карлсберг България" на българския пазар е 26.9%
Няма промяна в консумацията на бира от българите и средно през годината всеки изпива около 74 литра от пенливата течност. Това е почти колкото белгиец, показват данните на браншовата организация "Пивоварите на Европа".
Увеличението на консумацията на бира идва не от заведенията и ресторантите, които непрекъснато падат през последните 6-7 години, а от ръста при продажбите основно в хипермаркетите 18% и по-малките квартални магазини  - 4%, които са т.нар. топъл пазар, сочат данните на "Нилсен". Всяка година броят на заведенията у нас намалява с 2-3%.
Черноморието е регионът, който изпъква с най-големи продажби на кехлибарената течност. За региона на Варна ръстът е 14%, за Бургас – 10%, при средно за страната 6%. Пазарът в София и Пловдив формира около половината от продажбите на бира и задържа стабилни нивата си от 2015 г.  Най-слаби са продажбите на пиво в Северозападния регион.
Добрите резултати на "Карлсберг България" се дължат на налагането на "Пиринско" като марка номер едно у нас, на малката "бомбичка" "Шуменско" и на растящите продажби на сайдера "Съмърсби", който отбелязва ръст от 14%.
"Карлсберг България" отбелязва ръстове и при продажбите на бира във високия ценови сегмент – Carlsberg - 50%, Tuborg - 7%, чешката Budweiser Budvar  - 270% и немската пшеничена бира Erdinger - 50%. "Карлсберг България" възнамерява да пусне нов продукт с три вида ябълки и парченца от плода.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Хлябът е силно химизиран още от полето

Хлябът е силно химизиран още от полето

Земята ни вече е уморена от химическите торове и хербициди, а хлябът е силно...

Хранителна индустрия

Стартира фестивалът на мелнишкото вино „Златен грозд”

Стартира фестивалът на мелнишкото вино „Златен грозд”

Традиционен фестивал на мелнишкото вино „Златен грозд” се провежда в Мелник. Целта на фестивала...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия