Красимир Коев: Всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра вино

Наблюдаваме стабилно нарастване при производството на вино. Повишава се и износът на българско вино с малки, но сигурни крачки.Посрещаме както необходимостта на вътрешния ни пазар, така и на износа, при който всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра, заяви шефът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.
 През 2015 г. сме изнесли над 60 млн. литра вино в чужбина, а през 2016 г. очакваме количеството да достигне 64 млн. литра. Все още обаче очакваме официалните резултати от годината. Огромни количества българско вино пътуват за Китай и за Виетнам, тъй като техните заявки бяха непосредствено преди Нова година, коментира Коев.
Вътрешният ни пазар консумира между 110-120 млн. литра вино. От тях само 5 млн. литра е вносно. В България определено се предпочитат родните вина. Тук не съществува тази конкуренция с чуждия внос, която се наблюдава в много европейски страни. Например във Франция 47% от виното, което се консумира, е чуждестранно. В Испания са 38%, а Италия с 35% внос. Българите предпочитат нашето вино, защото видяха, че то е много по-качествено от другите продукти, които се предлагат, каза още изпълнителният директор на ИАРА.
 В условията на жестока конкуренция се повишава търсенето на нашите вина. Миналата година нашите винопроизводители спечелиха 107 златни отличия. Това автоматично доведе до сключване на нови договори с българските винопроизводители и заявки за по-големи количества вино. През 2017 г. предстои да се берат плодовете на тези успехи.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия