Красимир Коев: Всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра вино

Наблюдаваме стабилно нарастване при производството на вино. Повишава се и износът на българско вино с малки, но сигурни крачки.Посрещаме както необходимостта на вътрешния ни пазар, така и на износа, при който всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра, заяви шефът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.
 През 2015 г. сме изнесли над 60 млн. литра вино в чужбина, а през 2016 г. очакваме количеството да достигне 64 млн. литра. Все още обаче очакваме официалните резултати от годината. Огромни количества българско вино пътуват за Китай и за Виетнам, тъй като техните заявки бяха непосредствено преди Нова година, коментира Коев.
Вътрешният ни пазар консумира между 110-120 млн. литра вино. От тях само 5 млн. литра е вносно. В България определено се предпочитат родните вина. Тук не съществува тази конкуренция с чуждия внос, която се наблюдава в много европейски страни. Например във Франция 47% от виното, което се консумира, е чуждестранно. В Испания са 38%, а Италия с 35% внос. Българите предпочитат нашето вино, защото видяха, че то е много по-качествено от другите продукти, които се предлагат, каза още изпълнителният директор на ИАРА.
 В условията на жестока конкуренция се повишава търсенето на нашите вина. Миналата година нашите винопроизводители спечелиха 107 златни отличия. Това автоматично доведе до сключване на нови договори с българските винопроизводители и заявки за по-големи количества вино. През 2017 г. предстои да се берат плодовете на тези успехи.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия