Смарт-ферми е новата тенденцията, очертана на мегафорума за селско стопанство в Международен панаир Пловдив

Смарт-ферми – това е новата тенденцията, очертана от предпочитанията на посетителите на мегафорума  за селско стопанство в Международен панаир Пловдив.  Най-голям интерес  посетителите са проявили  към  „умните“ технологии и изделия за земеделието и животновъдството, демонстрирани на изложбата „Агра 2017“.
Фермерите  купуваха предимно трактори, инвентар, семена и овошки, торове и препарати за растителна защита. Търсени  бяха и смартпредложенията, като  компютъризирани системи за  управление на стопанствата, автоматизирани линии за хранене и обслужване на животните, многофункционална техника, последно поколение хибриди и торове, методи и съоръжения за  биопроизводство на различни култури, технологиите за безорна сеитба и за отглеждане на слънчоглед.
Специалистите от винената и хранителната индустрия също се ориентират към авангардно оборудване за преработка на суровините, защото  им дава възможност да разширят и подобрят асортимента. Те отбелязаха, че  са имали повече посетители от миналата година.
Градът на виното и деликатесите  бе препълнен през петте дни. Близо 50 000 чаши бяха използвани при дегустациите. Избите ни успешно работят с местните сортове „Мавруд“, „Рубин“, „Гъмза“ и други, които са атрактивни за международните пазари. Те впечатлиха и хилядите посетителите. И дебютанти, и големи изложители оцениха като успешно своето участие във „Винария 2017“.
Предпочитани  бяха и типичните нашенски храни и специалитети, предложени във „Фудтех 2017“.  Те грабнаха единадесет награди в конкурса „Изборът на потребителя“ в  силна конкуренция с италиански изделия.
 Фаворити станаха кисело мляко, сирена, телешка пастърма, гоорноряховски суджук, лютеница, слънчогледова халва, сушени вишни. Призьорите са заложили  на качествени суровини,  традиционни рецепти и модерни технологии, за да предложат здравословни и вкусни продукти за трапезата на българите, обясниха специалисти.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия