Световноизвестната швейцарската компания „Юрокем“ купи „Агрикола България“

Световноизвестната швейцарската компания „Юрокем“ купи „Агрикола България“,  която е водеща в България компания за дистрибуция на торове.
Дружеството ще бъде преименувано на „Юрокем Агро България“. Сделката вече е одобрена от Комисията за защита на конкуренцията. „Агрикола България“ бе собственост на Agrium Europe с годишни продажби на торове около 70 хил. – 80 хил. тона, представляващо 9 % от българския пазар за дистрибуция на торове.
„Юрокем“ е водеща световна компания за торове, произвеждаща основно азотни и фосфорни торове, както и някои продукти на органичния синтез и желязна руда. В момента компанията разработва две големи находища на калиев карбонат в Русия с проектите си на зелено ВолгаКалий и Усолски калиев комбинат.
Групата със седалище в Цуг, Швейцария, експлоатира производствени мощности в Белгия, Китай, Казахстан, Литва и Русия, осъществявайки подкрепа на дистрибуторите си в Европа, страните от ОНД, Азия, Северна и Южна Америка. В световен мащаб в Юрокем работят повече от 25 хил. души.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия