Реализираните количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години

4 милиона лева повече акцизи влизат в държавната хазна през 2016 г. от пивоварния сектор,  отчете Съюзът на пивоварите в България  на годишното си Общо събрание. По данни на Агенция Митници постъпленията от акциз за бира през изминалата година са 81,3 милиона лева, което е 5 % повече спрямо 2015 г. Приходите от ДДС са 60 млн. лева.
Пивоварите отбелязват активен инвестиционен процес, ръст в продажбите на бира, устойчива работната заетост, силни информационни кампании в подкрепа на модерната бирена култура, изпълнени ангажименти за социална отговорност и защита на потребителите. През 2016 г. капиталовите инвестиции на всички членове на Съюза са близо 43 милиона лева. Парите са вложени в модернизиране и изграждане на нови производствени, складови и лабораторни помещения, финализиране окомплектоването на инсталации за анаеробно пречистване на отпадни води, изграждане на климатизационни системи, нови производствени апарати и IT оборудване; автоматизирани системи за бутилиране и етикетиране на готовата продукция.
През 2016 г. членовете на Съюза на пивоварите – ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД и „Ломско пиво” АД общо са реализирали 5 181 000 хектолитра бира, което е с 2,5% повече от продажбите им през 2015 г. Запазват се тенденциите за намаляване на дела на продажбите в РЕТ бутилки, който за 2016 г. е 57,5% (срещу 60% през 2015 г) и увеличаване на дела на кеновете - 13%. Стабилни остават нивата на продажбите в стъклени бутилки  - 24% и на наливното пиво  с 5,5%.  В сравнение с 2015 г. лек ръст от 4% беше отчетен при експорта на бира. Традиционно около 93% от консумираното в страната пиво се осигурява от членуващите в СПБ пивоварни.
Реализираните от членовете на СПБ количества бира през 2016 г. са най-високите за последните 8 години. Продажбите се доближават до обемите им от 2007 и 2008 г., които бяха едни от най-успешните за бранша. Тогава бяха отчетени 5,3 млн. хектолитра бира продажби на членовете на СПБ, но при действащи към онзи момент 9 пивоварни. Постигнатите през 2016 г. резултати показват, че процесите на българския бирен пазар са идентични с общоевропейските и индустрията като цяло бележи устойчиво развитие. Пивото като висококачествен натурален продукт продължава да привлича все повече консуматори, а откриването на нови малки и  микро пивоварни  стимулира развитието на категорията с разнообразие от различни стилове и асортименти бира.“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на сдружението.
През 2016 г. членовете на СПБ обогатяват портфолиото си с  марките: Болярка Радлер, Столично пейл бок, Каменица Старо пиво, Staropramen Dark, Плевен пиво, Пиринско Младо пиво, Grimbergen launch.  Освен тези 7 нови продукта пивоварните компании са позиционирали на пазара над 30 нови опаковки и разфасовки бира, което означава  хиляди левове инвестиции за обновената гама от бутилки, кенове, етикети и капачки.  
На Общото събрание на СПБ беше отчетено, че освен за своето бизнес развитие пивоварният бранш продължава активно да работи и да инвестира в общите си инициативи за социална отговорност. Във фокуса на вниманието са основните дългосрочни проекти, реализирани под егидата на СПБ в тази сфера: кампанията “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, която има за цел да насърчава и подкрепя масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години, развитието на система за саморегулация на търговските комуникации и изпълнението на общоевропейския доброволен ангажимент на индустрията за представяне на енергийната стойност и хранителното съдържанието на марките бира.
През 2017 г. продължава и информационната кампания за качествата на категорията и ефекта от умерената консумация на бира, която за поредна година ще включва интересни събития и комуникационни дейности. Амбицията на всички е българските пивовари отново да завоюват първите места с добрите си практики в общоевропейските инициативи на индустрията и да запазят водещите си позиции по отношение на репутацията на бранша и категорията.   
За Съюза на пивоварите в България:
Съюзът на пивоварите в България (СПБ) е представителната организация на производителите на бира в страната: ”Болярка - ВТ” АД, „Бритос” ЕООД, „Загорка” АД, „Каменица” АД, „Карлсберг България” АД, „Ломско пиво” АД и техните доставчици на суровини, материали и оборудване.
От самото си основаване през 1991 г. мисията на Съюза на пивоварите е да подпомага и насърчава развитието на българската бирена индустрия, да издига професионалния статут на работещите в сектора, да популяризира устойчивия интегритет в пивопроизводството и високото качество на категорията, да промотира традициите, ритуалите и умерената консумация на пиво като част от съвременната бирена култура и модерен стил на живот.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия