Световната консумацията на кафе ще се увеличи с 33% до 2030 г.

Световната консумацията на кафе ще се увеличи с една трета до 200 милиона чувала до 2030 г., съобщи Bloombеrg.
Производство е фиксирано на 144 милиона чувала за тази година, което трябва се увеличи, за да покрие нуждите на потреблението и да се балансира пазара до 2030 г.
Бразилия е най-големият производител на Aрабика, а Виетнам е най-големият производител на Робуста в света
Климатичните промени заплашват една четвърт от производството в Бразилия, Никарагуа, Салвадор и Мексико. Страните износителки са изправени пред потенциални загуби, освен ако земеделските производители не се адаптират към измененията. Най-продуктивните райони има вероятност да преминат от Централна Америка в региона на Азия и Тихия океан или източните части на Африка, където културите могат да се отглеждат на по-голяма надморска височина, според доклада на International Center for Tropical Agriculture , базиран в Кали, Колумбия.
Кафе Арабика, чиито зърна се използват и в продажбите на дребно, включително от Illy и Starbucks Corp. е под най-голям риск поради покачващите се температури за разлика от сорта Робуста, който е по-устойчив на климатичните промени.
Земеделските производители вече правят промени, за да се справят с повишаващите се температури Често и фермите се разполагат все по-високо в планините.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия