Все повече наши стопани се отказват от тютюна и се ориентират към отглеждане на шафран

България ще се превърне в световен лидер в производството на шафран, съобщиха от Националната асоциация на производителите на шафран.
Все повече наши стопани се отказват от тютюна и се ориентират към тази нова за страната ни земеделска култура – син минзухар, от който се добива най-скъпата  подправка в света.  Цената за  един килограм е над 1500 евро.Първото промишлено засаждане на син минзухар е на ниво 40 декара и е край Кърджали. Използва се специална машина от Холандия, която извършва едновременно няколко операции: оре, сее и заравя посадените луковици. Предоставена е от партньорите на Националната асоциация на производителите на шафран, като се очаква в близките месеци в България да пристигнат още земеделски машини.
 Tехнологията и процесът на отглеждане са доста трудоемки, но в България има идеални условия да се произвежда  тази подправка.Именно по това време - средата на октомври до началото на ноември, растението цъфти и се прибира реколтата.
Всъщност шафранът се получава от плодника на шафрановия минзухар. Взимат се трите близалца на цвета и част от стъблото, което ги свързва с останалата част от растението. После се изсушават и се използват в готварството и фармацията за подправка и лекарство. Шафран се слага в пилафа и в много сладкиши, коментират от Асоциацията.
В България имаме близалца, които достигат до 3,5 см, докато в Иран, който е най-големият производител в света, са до 2 см, което означава, че добивите у нас са до 5 пъти по-високи. Шафранът е новото злато на родното земеделие, категорични са от Асоциацията.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия