Все повече наши стопани се отказват от тютюна и се ориентират към отглеждане на шафран

България ще се превърне в световен лидер в производството на шафран, съобщиха от Националната асоциация на производителите на шафран.
Все повече наши стопани се отказват от тютюна и се ориентират към тази нова за страната ни земеделска култура – син минзухар, от който се добива най-скъпата  подправка в света.  Цената за  един килограм е над 1500 евро.Първото промишлено засаждане на син минзухар е на ниво 40 декара и е край Кърджали. Използва се специална машина от Холандия, която извършва едновременно няколко операции: оре, сее и заравя посадените луковици. Предоставена е от партньорите на Националната асоциация на производителите на шафран, като се очаква в близките месеци в България да пристигнат още земеделски машини.
 Tехнологията и процесът на отглеждане са доста трудоемки, но в България има идеални условия да се произвежда  тази подправка.Именно по това време - средата на октомври до началото на ноември, растението цъфти и се прибира реколтата.
Всъщност шафранът се получава от плодника на шафрановия минзухар. Взимат се трите близалца на цвета и част от стъблото, което ги свързва с останалата част от растението. После се изсушават и се използват в готварството и фармацията за подправка и лекарство. Шафран се слага в пилафа и в много сладкиши, коментират от Асоциацията.
В България имаме близалца, които достигат до 3,5 см, докато в Иран, който е най-големият производител в света, са до 2 см, което означава, че добивите у нас са до 5 пъти по-високи. Шафранът е новото злато на родното земеделие, категорични са от Асоциацията.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия