КЗП извършва проверки в търговската мрежа във връзка с предстоящите Великденски празници

Комисията за защита на потребителите извършва интензивни проверки в търговската мрежа във връзка с предстоящите Великденски празници. Контролният орган следи за коректността при анонсирането и провеждането на характерните за този период кампании за намаления и промоции.
Kомисията има идея за сформиране на съвместни екипи с представители на Българската агенция по безопасност на храните, на Държавната агенция по метрологичен и технически надзор и на общините по места за извършване на проверки по пазарите, където се предлагат различен тип стоки, включително и най-често търсените около предстоящите празници през пролетта.
Родните хлебопроизводители предупреждават, че козунаците ментета могат да бъда разпознати по твърде ниските цени, на които се предлагат. Обикновено тези козунаци са с до 50% по-ниски нормалните стойности на традиционния великденски хляб.Във фалшивите козунаци няма няма нито мляко, нито яйца. Най-често те се приготвят от яйчен меланж, оцветители, подсладители и консерванти.
КЗП наблюдава онлайн търговците в дните и седмиците преди големите празници и анонсираните от тях кампании. Когато търговецът вдигне цената няколко дни преди намалението и посочва 30, 50 или повече процента нереална отстъпка КЗП го санкционира за нелоялна търговска практика.

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия