Корея внася от България основно зърнени продукти и розово масло

Български и корейски компании oбсъдиха възможността за привличане на инвеститори от Република Корея на бизнесфорум,  организиран от Корейската асоциация на компаниите-вносители KOIMA и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България  - КРИБ.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин и Димитър Димитров, зам.-председател на КРИБ, подписаха меморандум за сътрудничество. Документът очертава много нови хоризонти за сътрудничество в различни сектори на икономиката – селско стопанство, хранителна индустрия,  фармацевтична индустрия, нови технологии.
Зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов заяви, че българският бизнес търси възможност да увеличава експорта към Азия. През 2016 г. търговията между България и Република Корея достигна 201 млн. долара, което е увеличение от над 30% на годишна база, посочи той.
 Българският експорт към Корея достига 77,6 млн. долара, а вносът от Корея възлиза на 123 млн. долара за година, каза още зам.-министърът. По думите му българското правителство налага конкретни мерки за насърчаване на инвестициите като ускорено административно обслужване, финансова подкрепа за професионално обучение и други. Освен това България прилага най-ниските данъчни ставки в ЕС 10% корпоративен данък.
Посланикът на Република Корея у нас Н.Пр. Шин Бунам подчерта, че Корея внася от България основно зърнени продукти и продукти от тежкото промишлено строене. По думите му заради чистата природа на страната ни, много от продуктите на селскостопанския сектор на България представляват интерес за Корея - розово масло, мед, вино, кисело мляко.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин посочи, че България се слави с високи квалификации в областта на образованието и работната сила, дори и при ниски разходи в сравнение с други европейски страни.
KOIMA е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски компании-вносители и е създадена през 1970 г. Това е единствената организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията в страната.

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия