Корея внася от България основно зърнени продукти и розово масло

Български и корейски компании oбсъдиха възможността за привличане на инвеститори от Република Корея на бизнесфорум,  организиран от Корейската асоциация на компаниите-вносители KOIMA и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България  - КРИБ.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин и Димитър Димитров, зам.-председател на КРИБ, подписаха меморандум за сътрудничество. Документът очертава много нови хоризонти за сътрудничество в различни сектори на икономиката – селско стопанство, хранителна индустрия,  фармацевтична индустрия, нови технологии.
Зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов заяви, че българският бизнес търси възможност да увеличава експорта към Азия. През 2016 г. търговията между България и Република Корея достигна 201 млн. долара, което е увеличение от над 30% на годишна база, посочи той.
 Българският експорт към Корея достига 77,6 млн. долара, а вносът от Корея възлиза на 123 млн. долара за година, каза още зам.-министърът. По думите му българското правителство налага конкретни мерки за насърчаване на инвестициите като ускорено административно обслужване, финансова подкрепа за професионално обучение и други. Освен това България прилага най-ниските данъчни ставки в ЕС 10% корпоративен данък.
Посланикът на Република Корея у нас Н.Пр. Шин Бунам подчерта, че Корея внася от България основно зърнени продукти и продукти от тежкото промишлено строене. По думите му заради чистата природа на страната ни, много от продуктите на селскостопанския сектор на България представляват интерес за Корея - розово масло, мед, вино, кисело мляко.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин посочи, че България се слави с високи квалификации в областта на образованието и работната сила, дори и при ниски разходи в сравнение с други европейски страни.
KOIMA е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски компании-вносители и е създадена през 1970 г. Това е единствената организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията в страната.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Искам коректни отношения със земеделския бранш. Заедно да си направим...

Пазари, борси, цени

Български яйца ще бъдат изтеглени от търговската мрежа заради птичи грип

Български яйца ще бъдат изтеглени от търговската мрежа заради птичи грип

Български яйца ще бъдат изтеглени от търговската мрежа заради птичи грип. Те са от...

Хранителна индустрия

Производителите на мляко и млечни продукти привеждат дейността си в съответствие с новите изискванията

Производителите на мляко и млечни продукти привеждат дейността си в съответствие с новите изискванията

Министерството на земеделието и храните предприе редица инициативи и мерки, имащи за цел от...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия