Производството на малини в България се е увеличило с 43%

Производството на малини в България се е увеличило с 43%. Страната ни стабилно държи  третото място в Европа след Полша и Сърбия. Продукцията става все по-търсена. Те са суперплодовете, които завладяха пазара в Европа, Азия и САЩ.
В България най-широко разпространени са следните сортовете
”Български рубин”, „Шопска алена”, „Люлин” и „Самодива” Плодовете узряват в периода 1–5 юли. Те са едри, рубиненочервени, с гланц. Плодовете са сравнително плътни, сочни, с умерен аромат, с приятно сладко-кисел вкус и притежават много добри технологични качества.
Отглеждането на тези плодове се възражда, а нашата страна има реален шанс да застане сред челните производители на малини. Към днешна дата, българските производители изнасят голяма част от продукцията си  най-вече към Германия и Холандия, като малък процент остава и за нашата страна.
Пазарът вече е универсален, включва не само прясната продукция, която може да се намери почти целогодишно с доставки от всички краища на земното кълбо, но и първично преработена -  екстракти, сокове, масла и други, високоспециализирани съставки. Всички тези сегменти бележат забележителен ръст през последните години.
Европа и САЩ заемат близо 80% дял от произведените количества, следвани от Китай и други държави в Далечния Изток.Делът на малините вече надминава този на ягодите Основните пазари за замразени плодове са Европа и САЩ, следвани от Китай, Канада, Япония. Лидери в доставките са Полша и Сърбия, които имат равен дял в износа и заедно формират една трета от общите количества.
Китай регистрира 21% ръст на вноса на пресни меки плодове през последните пет години. Южна Корея и Япония пък търсят повече замразена продукция с ръстове съответно от 8% и 4% за същия период.

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия