Въвеждат QR код за вината

България предлага да се въведе QR код за вината, който да бъде поставен на етикетите на всяка бутилка. Чрез прочитането му от мобилно приложение на смартфон потребителят бързо ще получи подробна информация за регион и година на производство, сорт, вкусови качества и потребителска оценка. Това съобщи изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев по време на заключителна пресконференция на 40-тия юбилеен Световен конгрес по лозарство и винарство,  който се проведе в София.
Темата за въвеждането на  QR код ще бъде поставена за обсъждане на следващата Генерална асамблея на Международната организация по лозата и виното, която ще се проведе през следващата година в Уругвай.
Идеята е резултат от съвместна работа на лозаро-винарската общност в страната ни, администрацията на Изпълнителната агенция и Министерството на земеделието, храните и горите. Целта е да се внедряват практични иновации за целия винарски сектор, които да достигат бързо до голям брой хора по целия свят.
По този начин напитката става разпознаваема и всеки потребител ще има достъп чрез приложение на мобилния си телефона. С QR кода купувачът ще има възможност да следи рейтинга на дадено вино, допълни инж. Коев. По думите му възможността да се оцени на момента вино, което е дегустирано ще създаде нови перспективи пред производителите и любителите на напитката.
Провеждането на Световния конгрес в страната ни дава шанс да се увеличат, както чуждестранните инвестиции, така и реализацията на по-големи количества български вина извън граница.  Само до края на годината той очаква  ръст на експорта с 30%, а за следващата – дори удвояване.

Пазари, борси, цени

Шпек „Бургас“ бе отличен със  златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“ бе отличен със златен медал на „Месомания“

Шпек „Бургас“, традиционен продукт от серията на марка „Орехите“, бе отличен със  златен медал...

Хранителна индустрия

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

ЕК одобри схема „Помощ за инвестиции за изграждане на мини мандри”

Европейската комисия одобри схема за държавна помощ „Помощ за инвестиции за изграждане на мини...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия