Пивоварите отчитат устойчив растеж

Съюзът на пивоварите на България отбеляза своя професионален празник. За поредна година пивоварите в страната отчитат устойчив растеж на бирената категория, като оборотът от производството и продажбите на бирата през 2016 г. вече достига 500 милиона лева, от които 467 милиона са на членовете на Съюза на пивоварите -„Болярка - ВТ" АД, „Бритос" ЕООД, „Загорка" АД, „Каменица" АД, „Карлсберг България" АД, „Ломско пиво" АД.
С най-голям дял продължават да бъдат капиталовите инвестиции в нови бутилиращи и опаковащи линии, енергоефективно промишлено обзавеждане, модернизиране на производствените и логистични звена. По данни на СПБ от 1994 г. (когато започва приватизацията на пивоварната промишленост в страната) до днес в сектора са инвестирани над 1 милиард и 170 милиона лева.
през миналата година приходите към бюджета от производството и продажбите на бира надхвърлят 350 млн. лева, от които директните постъпления от акциз и ДДС от бранша са близо 140 млн. лева. А около 95% от тях са от шестте бирени компании, които са членове на сдружението.
По данни на Europe Economics добавената стойност по цялата верига на бирената индустрия, от полето - до чашата на консуматора, е близо 330 млн. евро, от които - 32% се генерират директно от пивоварните компании, 49% от секторите по веригата на доставките и 19% от търговските обекти на дребно и заведенията - ресторанти, кафенета, барове и др.
През 2016 г. по данни на СПБ и НСИ в страната са произведени близо 5 180 000 хектолитра бира. От тях производственият дял на членовете на СПБ е 98 - 99%. Достигнатият през миналата година обем на пивопроизводството е най-високият от 2008 г. насам. За първи път се отчита слаб спад от 2% в количествата на внесената в страната бира от други държави на ЕС и трети пазари и покачване на износа с 8%.
За първите шест месеца на тази година основните тенденции в развитието на бранша от миналата година се запазват. За периода членовете на СПБ са позиционирали на пазара 6 нови марки пиво и десетки иновации в опаковки и етикети. Обемът на реализацията е на нивата от миналата година, като се запазва положителната тенденция за увеличаване на дела на продажбите в кенове, стъклени бутилки и намаляване на дела на консумацията в пластмасови опаковки.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия