Индонезия ще размени палмово масло, кафе и чай срещу руски изтребители

Индонезия ще размени  палмово масло, кафе и чай срещу руски изтребители, за да се възползва от новите международни санкции срещу Русия. Индонезия подписа протокол с Русия, предвиждащ получаване на 11 руски изтребители срещу стоки от първа необходимост. Санкциите  на ЕС и САЩ от началото на месеца срещу Русия са заради предполагаема намеса в американските президентски избори и анексията на полуостров Крим.
Основните селскостопански продукти, произвеждани от Индонезия включват палмово масло, пилешко и говеждо месо,  кокос, кафе, лечебни билки и етерични масла. Над 85% от продукцията на палмово масло идва от удивителните Индонезия и Малайзия. Индонезия е най-големият в света производител и износител на палмово масло. През април страната въведе забрана за използване на нови терени земя за производство на въпросната съставка.
 Пак през април антимонополната агенция в Индонезия заяви, че започва разследване по подозрения за съмнителни практики и потенциално картелно споразумение между участниците, подписали индонезийския „Обет за палмовото масло“,  в което няколко частни фирми се обявяват за намаляване на обезлесяването. Правителствената служба вижда този пакт като пряка конкуренция на собствените й стандарти.
През първите четири месеца на 2017г. Индонезия увеличи производството на палмово масло с 14% спрямо същия показател на предходната година до 11.5 млн. тона. Експортът на палмово масло и продукти от неговата преработка нарастват с 23% до 10.7 млн. тона.
 Страната е третият по големина производител на сорта робуста в света –  достигна голямо увеличение  през последните три години

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия