Броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте

70% от стоките в търговските вериги у нас са на български доставчици, показва изследване на Института за пазарна икономика.В изследването се посочва още, че през последното десетилетие броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте. Въпреки това тази тенденция няма почти никакъв ефект върху традиционната търговия, коментират от института.
Повечето модерни търговски вериги изграждат дългосрочни отношения с местните доставчици и фермери, млеко- и месопреработватели, като ги стимулират да внедряват европейските и международни стандарти и да излизат на външните пазари.
Изследването разбива митовете, че големите търговски вериги водят до фалити на малките квартални магазини и до загубата на работни места. Икономистите потвърждават тезата си с данни от статистиката, че за десет години заетите в търговията на дребно са нараснали с около 12 на сто. Освен това търговските вериги предлагат чувствително по високи заплати, твърдят от института.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Природният парк „Беласица“ организира Фестивал на кестена

Фестивал на кестена бе открит на 13 октомври в Петрич. На изложението в шатри...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия