Броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте

70% от стоките в търговските вериги у нас са на български доставчици, показва изследване на Института за пазарна икономика.В изследването се посочва още, че през последното десетилетие броят на обектите и оборотът на фирмите за модерна търговия в България расте. Въпреки това тази тенденция няма почти никакъв ефект върху традиционната търговия, коментират от института.
Повечето модерни търговски вериги изграждат дългосрочни отношения с местните доставчици и фермери, млеко- и месопреработватели, като ги стимулират да внедряват европейските и международни стандарти и да излизат на външните пазари.
Изследването разбива митовете, че големите търговски вериги водят до фалити на малките квартални магазини и до загубата на работни места. Икономистите потвърждават тезата си с данни от статистиката, че за десет години заетите в търговията на дребно са нараснали с около 12 на сто. Освен това търговските вериги предлагат чувствително по високи заплати, твърдят от института.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Хлябът ще поскъпне със 7-8 ст

Хлябът ще поскъпне със 7-8 ст

Хлябът ще поскъпне със 7-8 ст. Поскъпването ще е факт към края на септември...

Хранителна индустрия

Реколтата от грах и зелен фасул е  с 50 %  по-малка

Реколтата от грах и зелен фасул е с 50 % по-малка

Огромен недостиг на зеленчуци се очертава в България. Tрябва да се даде възможност на...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия