Производството на комбинирани фуражи отбелязва ръст от 3.7%

На 19 април Управителният съвет на Съюза на производителите на комбинирани фуражи ще проведе годишно отчетно събрание, на което ще се отчете финансовото състояние  на СПКФ и ще се приеме проект за дейността на СПКФ за 2017 г.
Целта е цялостно и надеждно обслужване на консуматорите на комбинирани фуражи и постигане на висока ефективност  на производителите, като това става изцяло по изискванията на съвременната наука и технологии по хранене на селскостопанските животни.
В България има множество фуражни заводи, като някои от тях са част от птицеферми, свинеферми и телеугоителни комплекси. Такива са заводите на "Амета холдинг", "Бонмикс" в Ловеч, старозагорската "Градус", за собствени нужди произвежда "Хайпро България" в Павликени.
"Амета" отскоро е част от германската PHW Gruppe. Разградският холдинг е известен с марката си "Лудогорско пиле" и е едноличен собственик на "Фураж Росица" - Павликени. По данни на компанията капацитетът му е 8 хил. тона на месец комбинирани фуражи за различни животни.
Заводът на "Градус" в Нова Загора има годишен капацитет от 60 хил. тона, като по данни на самото дружество е един от най-големите производители в България. Производител на фураж е и заводът на "Амилум-България" до Разград, който е собственост на холандската Tate&Iyle и на американската Archer Daniels Midland Company. Основното му производство е преработка на царевица в нишесте, декстроза, сироп, а странично произвежда фураж и глутен.
Световният пазар на комбинирани фуражи се оценява на 460 млрд. щатски долара. Лидери в производството на комбинирани фуражи са Китай, САЩ, Бразилия и Мексико, където са съсредоточени 50% от всички заводи, произвеждащи комбинирани фуражи в света. Китай и САЩ държат 35% от световния пазар. 45% от общото производство на комбинирани фуражи е предназначено за птицевъдството  и 55% за животновъдството.
Производството на комбинирани фуражи отбелязва ръст от 3.7%, който се обуславя  от нарастването на животновъдството в страните от Африка и Азия.

Световноизвестната швейцарската компания „Юрокем“ купи „Агрикола България“

Световноизвестната швейцарската компания „Юрокем“ купи „Агрикола България“,  която е водеща в България компания за дистрибуция на торове.
Дружеството ще бъде преименувано на „Юрокем Агро България“. Сделката вече е одобрена от Комисията за защита на конкуренцията. „Агрикола България“ бе собственост на Agrium Europe с годишни продажби на торове около 70 хил. – 80 хил. тона, представляващо 9 % от българския пазар за дистрибуция на торове.
„Юрокем“ е водеща световна компания за торове, произвеждаща основно азотни и фосфорни торове, както и някои продукти на органичния синтез и желязна руда. В момента компанията разработва две големи находища на калиев карбонат в Русия с проектите си на зелено ВолгаКалий и Усолски калиев комбинат.
Групата със седалище в Цуг, Швейцария, експлоатира производствени мощности в Белгия, Китай, Казахстан, Литва и Русия, осъществявайки подкрепа на дистрибуторите си в Европа, страните от ОНД, Азия, Северна и Южна Америка. В световен мащаб в Юрокем работят повече от 25 хил. души.

Смарт-ферми е новата тенденцията, очертана на мегафорума за селско стопанство в Международен панаир Пловдив

Смарт-ферми – това е новата тенденцията, очертана от предпочитанията на посетителите на мегафорума  за селско стопанство в Международен панаир Пловдив.  Най-голям интерес  посетителите са проявили  към  „умните“ технологии и изделия за земеделието и животновъдството, демонстрирани на изложбата „Агра 2017“.
Фермерите  купуваха предимно трактори, инвентар, семена и овошки, торове и препарати за растителна защита. Търсени  бяха и смартпредложенията, като  компютъризирани системи за  управление на стопанствата, автоматизирани линии за хранене и обслужване на животните, многофункционална техника, последно поколение хибриди и торове, методи и съоръжения за  биопроизводство на различни култури, технологиите за безорна сеитба и за отглеждане на слънчоглед.
Специалистите от винената и хранителната индустрия също се ориентират към авангардно оборудване за преработка на суровините, защото  им дава възможност да разширят и подобрят асортимента. Те отбелязаха, че  са имали повече посетители от миналата година.
Градът на виното и деликатесите  бе препълнен през петте дни. Близо 50 000 чаши бяха използвани при дегустациите. Избите ни успешно работят с местните сортове „Мавруд“, „Рубин“, „Гъмза“ и други, които са атрактивни за международните пазари. Те впечатлиха и хилядите посетителите. И дебютанти, и големи изложители оцениха като успешно своето участие във „Винария 2017“.
Предпочитани  бяха и типичните нашенски храни и специалитети, предложени във „Фудтех 2017“.  Те грабнаха единадесет награди в конкурса „Изборът на потребителя“ в  силна конкуренция с италиански изделия.
 Фаворити станаха кисело мляко, сирена, телешка пастърма, гоорноряховски суджук, лютеница, слънчогледова халва, сушени вишни. Призьорите са заложили  на качествени суровини,  традиционни рецепти и модерни технологии, за да предложат здравословни и вкусни продукти за трапезата на българите, обясниха специалисти.

Гръцка фирма поиска 3 месеца отсрочка за да плати изкупения през 2016 г. тютюн

Гръцка фирма поиска  3 месеца отсрочка за да плати изкупения през 2016 г. тютюн. Това стана ясно на  среща на  представители на гръцката фирма и Съюза на производителите на ориенталски тютюн.
Срещата беше инициирана заради напрежението сред тютюнопроизводителите за забавените плащания на изкупения тютюн от реколта 2016 от гръцката фирма. С 9 месеца беше забавено плащането и на реколтата от 2015 г., но стопаните вече си получиха парите
До момента гръцкото дружество е изплатило 53% от парите за купения през 2016 г. тютюн, но  близо 30 семейства не са получили парите си, като общата сума е 180 000 лв. Една четвърт от производителите трябва да чакат до края на май. А сега им трябват най-много пари, за да засадят лехите за новата реколта, коментират от Съюза на производителите.
Изкупните цени тази година бяха с 2-3 лв. по-високи и средната цена стигна 7 лв. за кг.  Тютюн и това върна на полето  доста хора, коментират от Съюза на производителите на ориенталски тютюн.

Традиционни и модерни специалитети ще бъдат показани във "Фудтех 2017".

Широка гама от месни и млечни продукти, плодови и зеленчукови консерви, студено пресовани сокове,  захарни и сладкарски изделия, биохрани, традиционни и модерни специалитети ще бъдат показани на участниците във "Фудтех 2017".
Международният панаир в Пловдив от сряда ще бъде домакин на няколко изложби, обединяващи производители от земеделския сектор. Над 700 фирми от 33 държави ще покажат нови продукти, които покриват цялата верига от полето до трапезата.
 Изложителите са разпределени по теми "Винария", "Фудтех" и "Вкусове от Италия". Посетителите ще имат възможност да опитат новите серии на известни български изби и чуждестранни марки, както и отличените в Международния конкурс за вина, ракии и други спиртни напитки. Над 360 проби на производители от седем страни се състезаваха за наградите на "Винария 2017".
За пръв път ще има колбаси от дивечово месо, различни видове брашно и зърнени храни, натурални оцети от годжи бери, ябълка, шипка, бъз, малина и арония. Новост е изложението за занаятчийски продукти със специално географско означение, което може да се види на 22 февруари.
Органични продукти от екоферми представя и специализираната изложба "БиоАгра", част от Международната селскостопанска изложба "Агра". Здравословни пчелни продукти предлагат производители в "Апи България".
Вкусовете на Италия ще бъдат представени чрез прошуто от черни прасета, биволска извара, сирена с шам фъстък, маслини и люти чушки, биовина, ликьори, бадемови сладкиши, зеленчукови пастети, мармалади, консерви, салами, зехтин и други изделия от Сицилия.
Съпътстващата програма на „Фудтех“ включва прояви, ориентирани към модерното производство на храни и напитки, опаковките и етикетите, здравословното хранене и неговото популяризиране.

Пазари, борси, цени

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас. 60% от тях...

Хранителна индустрия

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия