Испания е световен лидер по износ на вино

Испания е световен лидер по износ на вино. През 2017 страната е изнесла 22.8 млн.хектолитра вино. Това сочат данните на OEMV.
След нея се нарежда Италия, с 21 млн. хектолитра, следвана от Франция, с 15 млн. хектолитра. Средната цена на литър вино във Франция е 6 евро/л., в Италия – 2,78 евро/л, а в Испания е 1,25 евро/л. 69  са уникалните винени региона в Испания.16 от тях представят най-добрите вина на  страната. Ето някой от най добрите вина.
Резерва кава Това пенливо вино се прави със същия процес като шампанското, но с местни испански сортове.Нивото на качество на кава се нарича  Reserva и повтаря почти напълно изискванията за отлежаване на шампанското, което може да  се идентифицира по зелен стикер-печат върху бутилката
Вердехо - Любителите на совиньон блан обичат вердехо заради сухия силен лимонов вкусов профил. Отличното вердехо осигурява нюанси на майер лимон и бяла праскова с много тръпчива киселинност.  
Албариньо - Сухо, с нотки на свежа ябълка, лимонови кори,  ананас  и праскова.Любителите на бялото вино се радват, когато открият албариньо, заради поразителната му комплексност. Този сорт расте в крайния северозападен край на Испания, където климатът е много по-студен, отколкото в останалата част на страната, и поради тази причина това е изключително място за комплексни, сухи и елегантни бели вина.

СПБ е реализирал 5 130 000 xeĸтoлитpa биpa през 2017 г

Koнĸypeнциятa мeждy oтдeлнитe игpaчи нa биpeния пaзap в cтpaнaтa щe cтaнe oщe пo-cилнa. Фaĸт, ĸoйтo винaги e в пoлзa нa пoтpeбитeлитe и e нaй-дoбpият cтимyл зa paзшиpявaнe нa гaмaтa oт нoви мapĸи и acopтимeнти пивo, пoддъpжaнe нa бeзyпpeчнoтo ĸaчecтвo нa пpoдyĸтитe, cъздaвaнe нa ĸpeaтивни мapĸeтинг peшeния. Това заяви изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирска.
Πpиopитeт зa вcичĸи пивoвapни и мaлцoви ĸoмпaнии пpoдължaвa дa бъдe paзвитиeтo им ĸaтo инoвaтивни пpeдпpиятия.  Toвa oзнaчaвa, чe пpeз cлeдвaщaтa гoдинa щe пpoдължaт влoжeниятa в тexнoлoгични, opгaнизaциoнни, пpoдyĸтoви и тъpгoвcĸи нoвoвъвeдeния. Cпopeд eĸcпepтитe тoвa e oт ĸлючoвo знaчeниe зa ĸoнĸypeнтocпocoбнocттa нe caмo нa oтдeлнитe пpoизвoдитeли, нo и зa пивoвapния ceĸтop ĸaтo цялo.
Πaзapнитe дaнни пoĸaзвaт, чe члeнoвeтe нa cдpyжeниeтo зa 2017 г. ca peaлизиpaли oбщo 5 130 000 xeĸтoлитpa биpa, c 50 820 xeĸтoлитpa пo-мaлĸo oт 2016-a. Πpoдължaвa пoлoжитeлнaтa тeндeнция зa нaмaлявaнe нa дeлa нa пpoдaжбитe нa биpa в PET бyтилĸи, ĸoйтo cпaдa нa 56%. Дeлът нa cтъĸлeнитe oпaĸoвĸи e 23 нa cтo, нa ĸeнoвeтe - 15% и нa ĸeгoвeтe - 6%. Πpeз минaлaтa гoдинa пивoвapнитe ĸoмпaнии ca paзшиpили acopтимeнтнaтa cи лиcтa c 14 нoви мapĸи биpa, ĸъм ĸoитo тpябвa дa ce дoбaвят oщe нaд 25 нoви oпaĸoвĸи и дeceтĸи eтиĸeти.

Британското правителство въведе данък захар за производителите на безалкохолни напитки

Британското правителство въведе данък захар за производителите на безалкохолни напитки.
Властите в страната възнамеряват да намалят производството на твърде сладки напитки, чието използване застрашава затлъстяването, включително при децата, затова се начислява
данък върху безалкохолни напитки със съдържание над 5 грама захар на 100 ml течност. Ако напитката съдържа повече от 8% захар, размерът на данъка се увеличава. Данъкът няма да се отрази на напитки с високо съдържание на мляко, тъй като те са необходими за здравословна диета.
Кумулативният данък се очаква да бъде около 240 млн. паунда на година. Събраните пари ще бъдат насочени към програми за балансирано хранене сред учениците.
С подобна мярка британците ще се присъединят към Белгия, Франция, Унгария и Мексико, които облагат с данъци напитките с добавена захар

ЕК упражнява натиск върху страната за прекратяване на закрилата върху географските означения за традиционни български храни

Европейската комисия упражнява безпрецедентен натиск върху страната за незабавно прекратяване на закрилата върху географските означения за традиционни български храни. Тя ни е заплашила с наказателна процедура на 9 ноември 2017 год., съобщиха от Инициативния Комитет за защита на потребителите.
България може да загуби традиционни храни като „Българско кисело мляко“, „Българско бяло саламурено сирене“, „Български кашкавал“, „Кашкавал Балкан“, „Карловска луканка“, „Карловски луканков салам“, „Лютеница Първомай“ и „Българска боза“.  В Народното събрание е внесен проект за Закон за изменение и допълнение на Закона за марките и географските означения, в който се предвижда отпадане на възможността за национална регистрация на географски означения на земеделски продукти и храни, които попадат в обхвата на Регламент на ЕС 1151/2012 год. относно схемите за качество на селскостопанските продукти и храни. Това се постига със създаването на нов член 51а, който изключва от национална регистрация географски означения за тези продукти.
Проблемът, който се създава за българските потребители, е че с измененията в закона се предвижда прекратяване на досегашната регистрация на описаните географски означения. От България се иска да не дава закрила на наименованията на тези храни не само за в бъдеще, но и със задна дата, считано от приемането на страната в ЕС през 2007 год.
Зад промените се крият лобистки интереси на производители и търговци от други държави-членки, които може би са нарушили нечии права в миналото и сега са заплашени от съдебно преследване за това и които отдавна искат да напълнят българския пазар с нискокачествени млечни и месни продукти.
Ние искаме българското правителство да защити наименованията на българските традиционни храни и да не допуска прекратяването на закрилата преди вписването им в единния регистър на Европейската комисия, категорични са от Инициативния комитет за защита на потребителите.

Брюксел въвежда забрана за двойния стандарт при храните

Брюксел въвежда забрана за двоен стандарт при храните. Евродиректива ще влезе в сила до средата на 2019 г. В предложената директива е заложено, продукти с различни рецепти под една и съща марка ще бъдат разрешени за продажба само ако компанията производител докаже, че вкусовите предпочитания в една част на Европа се различават от тези в друга страна.
„Кока кола”, „Пепси”, „Лидл” и други международни компании отрекоха обвиненията, че продават по-нискокачествени продукти в Източна Европа спрямо тези, които пласират на Запад  със същата марка. Европейската комисия през май ще предостави методология на държавите членки, чрез която ще тестват мултинационалните брандове, така че да могат да се идентифицират истинските нарушители.
 Според комисар Вера Йоурова, която отговаря за защита на потребителите правителствата в Централна и Източна Европа се нуждаят от ясно законодателство, което да поставя извън закона двойните стандарти.

Агрополитиката

8.9% е ръстът в земеделският сектор през миналата година

8.9% е ръстът в земеделският сектор през миналата година

Земеделският сектор става все по-привлекателен, заяви министърът на земеделието и...

Пазари, борси, цени

10% от стойността на всяка закуска е електрическа енергия

10% от стойността на всяка закуска е електрическа енергия

Поскъпване на основните стоки и храни заради по-високите цени на тока за бизнеса прогнозират...

Хранителна индустрия

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в град Ямбол.  Студентите във факултета по...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия