FAO отбеляза спад с 3,3% на ценовия индекс на млечните продукти

FAO отбеляза  спад с 3,3%   на ценовия индекс на млечните продукти. Цените на основните млечни продукти като сирене, масло и сухо мляко бележат умерено увеличение, докато тези на обезмасленото мляко са се запазили на стабилни нива, отчитат експерти.
Средната стойност на ценовия индекс на млечните продукти за 2016 година остава с 4% под стойността му от предходната година. През втората половина на миналата година се наблюдава възстановяване на цените на млечните продукти.  Поскъпване е отбелязано на маслото и сухото мляко.
Подкрепа за стабилизиране на цените на млечните продукти оказва редуцирането на производството на суровина в Европа и Океания, както и активното търсене на международните и вътрешни пазари.

Превозвачите губят заради блокирани пътища

Превозвачите губят между 80 000 и 100 000 евро всеки ден, заради блокирани пътища, изчисляват от бранша. Закъсненията по веригата носят загуби и за търговците на плодове и зеленчуци. Най-голям риск от измръзване има за цитрусовите плодове, домати и краставици.
Търговците казват, че най-важно е продуктите да стигнат до склада. На места включват печки, за да отопляват халетата и да поддържат температурата над нулата.Често обаче стоката замръзва по пътя или закъснява, а това им носи загуби. По пътищата у нас на ден пътуват 2000 камиона на български и чужди превозвачи. Браншът пресмята, че всеки ден престой в преспите струва между 400 и 600 евро за тир.
Ако стоката не стигне навреме, неустойките са от 100 до 300 евро за всеки просрочен ден. Продукцията оцелява само, когато се транспортира с хладилен камион, където температурата се регулира. Когато ремаркето е покрито с брезент - плодовете и зеленчуците нямат шанс.Равносметката за бизнеса от студа ще стане ясна в края на зимата.

Красимир Коев: Всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра вино

Наблюдаваме стабилно нарастване при производството на вино. Повишава се и износът на българско вино с малки, но сигурни крачки.Посрещаме както необходимостта на вътрешния ни пазар, така и на износа, при който всяка година отбелязваме ръст между 2 и 4 млн. литра, заяви шефът на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев.
 През 2015 г. сме изнесли над 60 млн. литра вино в чужбина, а през 2016 г. очакваме количеството да достигне 64 млн. литра. Все още обаче очакваме официалните резултати от годината. Огромни количества българско вино пътуват за Китай и за Виетнам, тъй като техните заявки бяха непосредствено преди Нова година, коментира Коев.
Вътрешният ни пазар консумира между 110-120 млн. литра вино. От тях само 5 млн. литра е вносно. В България определено се предпочитат родните вина. Тук не съществува тази конкуренция с чуждия внос, която се наблюдава в много европейски страни. Например във Франция 47% от виното, което се консумира, е чуждестранно. В Испания са 38%, а Италия с 35% внос. Българите предпочитат нашето вино, защото видяха, че то е много по-качествено от другите продукти, които се предлагат, каза още изпълнителният директор на ИАРА.
 В условията на жестока конкуренция се повишава търсенето на нашите вина. Миналата година нашите винопроизводители спечелиха 107 златни отличия. Това автоматично доведе до сключване на нови договори с българските винопроизводители и заявки за по-големи количества вино. През 2017 г. предстои да се берат плодовете на тези успехи.

Производителите на вино от областите „Chianti Classico” и „Champagne” ще си сътрудничат

Производителите на вино от италианската област Кианти Класико и френската област  Шампан подписаха споразумение за партньорство.
Целта е да се даде тласък на винарството и винения туризъм в двете области. Идеята е двете прочути области да споделят опит и добри практики по въпроси като защитата на наименованията за произход и колективните брандове, винарски техники и устойчивото развитие в контекста на климатичните промени.
Кианти Класико  обозначава най-старата зона за производство на вино. През 70-те и 80-те години на ХХ век Кианти Класико преживява тежък период,  но след допускането на сортове като каберне совиньон, мерло и сира в бленда, както и на възможността виното да е 100% санджовезе, качеството на вината се подобрява.  На гърлото на всяка бутилка Кианти Класико се вижда номерираният печат на Consorzio Chianti Classico, изобразяващ черен петел.
Шампан  е историческа област в Североизточна Франция. Днес принадлежи към регион Шампан –Ардени, прочут с шампанското, което се произвежда в сегашната форма чрез вторична ферментация. Наименованието му произлиза от провинцията Шампан и следва да се използва единствено за вината, произведени по традиционната технология. Вината от Шампан не могат да се продават като класически шампански вина ако не са преминали целия процес най-малко за 18 месеца. Минималният срок за зрелите вина преди дегоржирането е 3 години, но повечето производители на висококачествени вина го продължават до 6-8 години.
За производство на най-ценните шампански вина, обаче, важен критерий е годината на производство. В години с отлични условия за качествена продукция, шампанските вина, произведени от едно и също лозе, без купажи, и престояли няколко години в бутилка преди дегоржирането достигат много високи цени.
 Сега двете области ще си сутрудничат. Документът беше подписан официално от кметовете на Реймс и Флоренция, Арно Робине и Дарио Нардела. Идеята е двете прочути области да споделят опит и добри практики по въпроси като защитата на наименованията за произход и колективните брандове, винарски техники и устойчивото развитие в контекста на климатичните промени

Венцислав Върбанов: За трета поредна година цените на селскостопанската продукция са много ниски

През изтеклата година имаше много проблеми -  природни бедствия, градушки, наводнения, а след това силни засушавания. Изпращаме една тежка година,  заяви председателят на АЗПБ Венцислав Върбанов в обзорния си коментар за 2016 година.
Хубавото е, че земеделските производители се справят. Картината в сектора е по-различна от времето преди десет години. Има вече много стабилни и сериозни стопанства. Хората, които се занимават със земеделие, са професионалисти. Научиха се да работят и вече внедряват последните технологии. Научиха се да правят проекти – виждате какъв е интересът към ПРСР, научиха се и да търгуват, каза още Върбанов.
Можем да заявим, че има смяна на поколението – това, за което АЗПБ се бори, вече е факт – да привлечем повече млади хора към земеделието. Има много млади и подготвени хора. Има ново поколение, което поема управлението в съответните предприятия и ферми и това е нещо много по-положително,  каза още председателят на АЗПБ в своя обзор за миналата година.

Пазари, борси, цени

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас. 60% от тях...

Хранителна индустрия

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия