Водка MARY JANE изпревари всичките си конкуренти

Водка MARY JANE, джин SAVOY и текилата на SAVOY наредиха България сред лидерите в производството на високоалкохолни напитки, печелейки златни медали за най-високо качество от Spirit Selection by Concours Mondial de Bruxelles.
Това е най-влиятелният форум на планетата, известен още и като "Обединените нации на спиртните напитки", защото всяка година се провежда в различна държава и събира под един покрив най-добрите производители от цял свят.
Златото на MARY JANE и SAVOY връчи директорът на конкурса Тиери Хайнс. Гостите на церемонията по награждаването с гордост научиха, че за пръв път в историята MARY JANE е избрана за една от трите най-добри водки на планетата, изпреварвайки всичките си именити международни конкуренти.

Украйна забрани вноса на пилета, заради регистрираните случаи на Нюкясълска болест

Украйна забрани вноса на пилета от България, заради регистрираните случаи на Нюкасълска болест и на високопатогенен щам на птичия грип в Унгария. Спрян е и вносът на месо от тези животни и преработката му, съобщиха от украинската Държавна служба по въпросите на безопасността на хранителните продукти и защитата на потребителите.
От информация на Световната организация за здравето на животните става ясно, че случаи на птичи грип и Нюкасълска болест са регистрирани наскоро и в Румъния, Полша, Холандия, Швейцария, Австрия и Германия.От януари до октомври тази година общият внос на птиче месо и продукти от преработката му в Украйна е достигнал 67 900 тона, или с 44 процента повече спрямо същия период на 2015 г.

България участва в Международното изложение Eurotier 2016 г. в Хановер

Международното изложение Eurotier 2016 се провежда в периода 15 -  18 ноември 2016 г. в  Хановер. Страната ни участва за втори път със свой собствен щанд, организиран от Министерство на земеделието и храните и Изпълнителната агенция по селекция и репродукция в животновъдството.
 На площ от 110 кв.м. са изложени български автохтонни породи овце и кози - Калоферска дългокосместа коза, Виторога дългокосместа коза, Каракачанска овца, Плевенска черноглава овца, Реплянска овца, Медночервена шуменска овца, Дъбенска овца и Софийска овца.
 По време на посещението си в  Хановер заместник-министър Cwetan Димитров проведе срещи с президента на Земеделската камара на Федерална провинция Долна Саксония Герхард Шветйе, както и с представители на Министерство на прехраната, земеделието и защитата на потребителите. Двамата обсъдиха възможностите за обмяна на опит и обучение на млади фермери в Германия и България и  сътрудничество в горския сектор.
 Дискутирано бе и хуманното отношение към животните, както и развитието на Общата селскостопанска политика след 2020 г.

1250 бири от 36 страни бяха представени на международния конкурс Brussels Beer Challenge в Белгия

1250 бири от 36 страни бяха представени на международния конкурс Brussels Beer Challenge в Белгия.
Белгия е водещият състезател в Брюкселското предизвикателство с 240 бири, но е следвана по петите от САЩ с 210 бири и може би изненадващо за страна, известна най-вече с виното си - Италия.В световен мащаб биреният пазар се развива в посока крафт бира, като начело на тенденцията са по-малки пивоварни, които се съсредоточават повече върху качеството, отколкото върху количеството. В Белгия техният брой нарасна от 127 до 199 в периода 2009-2015 година. Такава е тенденцията и в международен план.
 САЩ и Великобритания са лидери по иновациите в бирата. Като всъщност става дума за много висококачествени иновации, отбелязват специалисти. Огромното разнообразие на белгийска бира  от кисел ламбик до плодов крик и от тъмна абатска бира до лагер  означава, че Белгия остава на челни позиции, но трябва да е в крак с новостите
САЩ отчитат скок в броя на пивоварните от 1596 до 4225 за същия период, в Холандия те са нараснали над три пъти от 117 до 401, а в Италия - от 256 до 914. Във Франция малките пивоварни се удвоиха от 332 до 663, както и във Великобритания от 745 до 1424.


Васил Грудев: Липсва адекватен инструментариум за подпомагане на пазарната насоченост на производството

Kонференция на тема „Перспективи пред пазарите на земеделска продукция в България и ЕС“ се сътоя в София,  на която стана ясно, че трябва да се запази мащабността на общата селскостопанска политика.
В предишните години в България политиката в селското стопанство се определяше по модела "проба-грешка", но през последните три години ясната тенденция на пазара на селскостопанските продукти има несигурност, породена от различни кризи и с различен генезис. Необходим е инструмент и механизми, с които да търсим решение за излизане от проблемите в сектора, посочи зам.-министърът на земеделието и храните Васик Грудев.
Амбицията на всички нас е да запазим общата селскостопанска политика толкова мащабна, колкото е и в момента. Това е мнението на всички страни-членки и на всички земеделски министерства в ЕС, каза той. Нужна е солидарност в сектора. В рамките на 2 години търсехме непрестанно краткосрочни решения за преодоляване на кризата в млечния сектор.
Проблемът е в липсата на адекватен инструментариум за подпомагане на пазарната насоченост на нашето производство в палитрата с инструменти, заяви той.


Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия