С 4% са се увеличили българските хранителни стоки в чуждите вериги за търговия

Анализ на петте най-големи чужди вериги за търговия на дребно у нас  показва,  че 62% от хранителните стоки, продавани в тях, са български като нарастването на дела е с  4% в сравнение с миналата година.
От началото на следващата година се очаква 50% държавна помощ за разходите на малките производители за сертифициране. Работи се и за уточняване на параметрите на помощ за малките кланици.
 При производството на бели меса увеличението е с 18.4%, а на червените меса – 7.6%.Делът на българското производство в общото потребление при киселото мляко, кравето сирене, кашкавала и яйцата е над 90%. Запазва се тенденцията на увеличение на обема на произведените млечни продукти, като най-голям ръст бележи производството на пресни млека  - 40%) и сирена -33%. Производството на имитиращи продукти с растителни мазнини намалява с около 17%, след като се предприеха промените в нормативната уредба и забраната за използването им в млекопреработвателните предприятия.

Всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари

Лидл България отбеляза 8 години от стъпването си на българския пазар. За този период компанията е удвоила броя на българските доставчици, с  които работи и към момента си партнира с общо 172 местни производители от цялата страна. Търговската верига разполага с 91 магазина в 46 града в страната, два логистични центъра и близо 2700 служители.
До края на 2018 г. 37 местни доставчици ще реализират успешно продукти в 23 държави.  Това е доказателство, че  всеки качествен продукт на доказан производител има реалния шанс да излезе на външни пазари, заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
 Според нея следващата година със стартирането на държавна помощ за покриване на 50% от разходите за сертифициране по GlobalG.A.P на производителите на плодове и зеленчуци,  ще  се даде още по-голям достъп до големия ритейл.

Откриха изложението „ Златен лъв”

За поредна година в  зала „Универсиада" беше открито изложението за български стоки "Златен лъв".
Според Пламен Горанов, председател на "Произведено в България"  критериите за оценка на малките и средни предприятия трябва да се променят, защото това ще осигури възможност на много фирми за по-голям достъп до еврофинансиране,. За родния производител все още остава проблем договорките с търговските вериги, които често не са в полза на фирмата.   За съжаление всяка година търговските вериги искат нови отстъпки, което значително затруднява българските производители от гледна точка на това, че работят на много малки маржове.
Все още българският потребител купува стоки родно производство основно по време на промоции,коментират от "Произведено в България". Важно е държавата да подкрепя производителите. Търговското изложението „Златен лъв“ дава възможност на българските фирми за пряк достъп до пазара и реализация на продукцията за кратко време, разширяване на магазинната и дистрибут

БАБХ проверява обекти, извършващи дейности с черупкови плодове

1 155 проверки на черупкови плодове – орехи, лешници и бадеми с български произход, извърши дирекция „Контрол на храните“ към Българска агенция по безопасност на храните  в цялата страна.
Проверките се правят с цел установяване спазването на законодателството за храните, в това число доказателства за произход на продуктите, прилагането на добри практики по време на съхранението и преработката на продуктите, както и проверки за съответствие с изискванията за етикетирането на храните.
В сезона на прибиране, преработка и засилено предлагане на тези хранителни продукти, контролните органи осъществиха  проверка на територията на всички области в страната. Тя включва обекти, извършващи дейности с черупкови плодове – производствени и пакетиращи предприятия, складове за търговия на едро и дребно, специализирани магазини и щандове с търговия на ядки, както и общински кооперативни пазари, където през есента търговията с черупкови плодове е по-интензивна.
27 са издадените предписания за отстраняването на установени нарушения в обекти за търговия на дребно и кооперативни пазари – черупкови плодове и ядки без документи за произход, пакетирани продукти с необявени данни за произход и некоректно етикетиране. Съставени са 10 акта за установяване на административно нарушение.

За 12 пореден път се проведе Празник на райската ябълка

Празник на райската ябълка се проведе за 12-ти пореден път на 17 ноември в старозагорското село Хрищени.
Представени бяха различни сортове райска ябълка, както и много продукти, направени от вълшебния плод – сладка, ракия, компоти,  лютеница, ядки, халва, чипс и др.  Повече от 140 стопани отглеждат дървото, което е станало символ на селото. Като част от програмата са традиционните конкурси: за най-едър плод от райска ябълка и най-пивка ракия от райска ябълка.
„За да сте здрави и засмени – яжте райски ябълки от Хрищени!“ е девизът на празника, каза кметът на с. Хрищени Радка Желева, която е мотор и душа на известния вече в цяла България Празник на райската ябълка. Гърците напълно заслужено са  нарекли райската ябълка „diospyros”, което в превод означава „божествен плод”, коментира Желева.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Големите вериги супермаркети ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки на помощни организации

Големите вериги супермаркети ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки на помощни организации

Големите вериги супермаркети в Чехия ще трябва да предават безплатно непродадените си хранителни стоки...

Хранителна индустрия

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в Ямбол

„Белла България“ направи дарение на Тракийския университет в град Ямбол.  Студентите във факултета по...

За нас

"Агробизнесът" е издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия