Производството на малини в България се е увеличило с 43%

Производството на малини в България се е увеличило с 43%. Страната ни стабилно държи  третото място в Европа след Полша и Сърбия. Продукцията става все по-търсена. Те са суперплодовете, които завладяха пазара в Европа, Азия и САЩ.
В България най-широко разпространени са следните сортовете
”Български рубин”, „Шопска алена”, „Люлин” и „Самодива” Плодовете узряват в периода 1–5 юли. Те са едри, рубиненочервени, с гланц. Плодовете са сравнително плътни, сочни, с умерен аромат, с приятно сладко-кисел вкус и притежават много добри технологични качества.
Отглеждането на тези плодове се възражда, а нашата страна има реален шанс да застане сред челните производители на малини. Към днешна дата, българските производители изнасят голяма част от продукцията си  най-вече към Германия и Холандия, като малък процент остава и за нашата страна.
Пазарът вече е универсален, включва не само прясната продукция, която може да се намери почти целогодишно с доставки от всички краища на земното кълбо, но и първично преработена -  екстракти, сокове, масла и други, високоспециализирани съставки. Всички тези сегменти бележат забележителен ръст през последните години.
Европа и САЩ заемат близо 80% дял от произведените количества, следвани от Китай и други държави в Далечния Изток.Делът на малините вече надминава този на ягодите Основните пазари за замразени плодове са Европа и САЩ, следвани от Китай, Канада, Япония. Лидери в доставките са Полша и Сърбия, които имат равен дял в износа и заедно формират една трета от общите количества.
Китай регистрира 21% ръст на вноса на пресни меки плодове през последните пет години. Южна Корея и Япония пък търсят повече замразена продукция с ръстове съответно от 8% и 4% за същия период.

Започна 24- то издание на Concours Mondial

Енолози,  търговци и сомелиери се събират във Валядолид  на двадесет и четвъртия  Concours Mondial de Bruxelles,   за да оценят 9080 вина от 50 страни. Вината ще се борят за сребърен, златен и голям златен медал, както и за отличие в двете нови категории - за стара реколта и за органичен продукт.
 Всеки съдия ще дегустира по 50 различни вина на ден, в продължение на 3 дни. Като част от подготовката на събитието, Конкурсът поръчва 2400 чаши вино, 2000 литра вода и 2000 хляба. Вината за дегустация и оборудването за мобилния офис на Конкурса се транспортират до Валядолид от 5 камиона, с общ товар от 125 000 кг.
 Целта е популяризирането на вината на този регион. По-голямата част от 2000-те испански вина тази година са местни, от Кастилия са  сортовете Tempranillo и Mencia, и белия Verdejo. Около 570 винопроизводители от Испания ще се борят за голямата награда награда.  В конкурса участват както огромни компании с хиляди хектари лозя, така и малки производители с по 150 000 бутилки на година. 118 от всички испански вина са органични или био.
Испания е световен лидер по площ на лозови насаждения. Тя е най-големият световен износител на вино с пазарен дял от 22%.

Корея внася от България основно зърнени продукти и розово масло

Български и корейски компании oбсъдиха възможността за привличане на инвеститори от Република Корея на бизнесфорум,  организиран от Корейската асоциация на компаниите-вносители KOIMA и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България  - КРИБ.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин и Димитър Димитров, зам.-председател на КРИБ, подписаха меморандум за сътрудничество. Документът очертава много нови хоризонти за сътрудничество в различни сектори на икономиката – селско стопанство, хранителна индустрия,  фармацевтична индустрия, нови технологии.
Зам.-министърът на икономиката Лъчезар Борисов заяви, че българският бизнес търси възможност да увеличава експорта към Азия. През 2016 г. търговията между България и Република Корея достигна 201 млн. долара, което е увеличение от над 30% на годишна база, посочи той.
 Българският експорт към Корея достига 77,6 млн. долара, а вносът от Корея възлиза на 123 млн. долара за година, каза още зам.-министърът. По думите му българското правителство налага конкретни мерки за насърчаване на инвестициите като ускорено административно обслужване, финансова подкрепа за професионално обучение и други. Освен това България прилага най-ниските данъчни ставки в ЕС 10% корпоративен данък.
Посланикът на Република Корея у нас Н.Пр. Шин Бунам подчерта, че Корея внася от България основно зърнени продукти и продукти от тежкото промишлено строене. По думите му заради чистата природа на страната ни, много от продуктите на селскостопанския сектор на България представляват интерес за Корея - розово масло, мед, вино, кисело мляко.
Председателят на KOIMA Мьонг-джин Шин посочи, че България се слави с високи квалификации в областта на образованието и работната сила, дори и при ниски разходи в сравнение с други европейски страни.
KOIMA е организация, в която членуват над 8000 южнокорейски компании-вносители и е създадена през 1970 г. Това е единствената организация в Република Корея, която има за цел да подпомага вноса от чужбина и играе много важна роля в насърчаването на търговията в страната.

Фермерските пазари стават традиция

Грандиозен кулинарен фестивал през месец май готви кметът на София Йорданка Фандъкова и общинското дружество „Пазари Юг”, съобщиха от Общината.
 Пространството пред храм паметника "Св. Ал. Невски" ще бъде заето от над 50 различни ресторанта, които ще приготвят и сервират на открито българска, немска, гръцка, испанска и азиатска кухня. Ще се предлагат и над 100 вида бира от целия свят.
За доброто настроение на посетителите ще се грижат известни музиканти, имената им засега остават изненада. Освен кулинарната зона е предвидена и търговска. На нея ще има вече познатите фермерски стоки, но ще се предлагат още традиционни храни и деликатеси от цял свят. От общината обещават този род прояви да станат традиция.

Мариана Кукушева: Сивият сектор в хлебопроизводството и сладкарството е 30%

Вече се вдигат спекулативно с 10 % цената на хлебните изделия и сладкишите,  заяви Мариана Кукушева, председател на браншовия съюз на хлебопроизводителите и сладкарите.
Според нея сивият сектор е в рамките на 25-30 %. Кукушева призовава  по великденските празници да купуваме само козунаци с ясно указан производител на опаковката. Истинският козунак е обемен и лек, прави се задължително от бяло брашно, мая, яйца или яйчен меланж.
 По-високите цени на газа означава повече мизерия и икономически трудности пред производителите, коментира Кукушева. Защото преобладаващата част от транспортните средства се движат на метан, чиято цена директно зависи от цената на природния газ, каза още Мариана Кукушева  по време на дискусията на  "Да! На Българската храна".

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия