„Експо Раковски 2017” визуализира връзката фермер-потребител

Изложение „Експо Раковски 2017” ще се проведе на 14.10.2017 год. Организатори на панаира са фермери животновъди, обединени в организацията на производители на краве мляко „Фермерско мляко”.
Целта на изложението е да се визуализира връзката фермер-потребител.Акцентът е поставен върху фермерските продукти, като се даде възможност на фермери да изложат произведени от тях млечни, месни и пчелни продукти.
Предвидени са демонстрации на съоръжения, използвани в животновъдството, дегустации, доклади и разбира се много музика. Фермер Експо Раковски 2017 се организира за първи път. Събитието се провежда с подкрепата на МЗХГ, Община Раковски и НСГБ.

СЕТА премахва митата за 98% от продуктите, с които ЕС търгува с Канада

Икономическото и търговско споразумение между ЕС и Канада влезе в сила временно Споразумението е одобрено от Съвета на ЕС, Европейския парламент и от Канада. То ще влезе в сила окончателно, след като е ратифицирано от всички държави членки.
СЕТА дава нови възможности на фирмите от ЕС за износ. Считано от 21 септември СЕТА премахва митата за 98% от продуктите, с които ЕС търгува с Канада. Споразумението ще позволи на предприятията от съюза да правят икономии в годишен размер от 590 млн.евро – сума, която плащат под формата на мита върху стоките.

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%

Глобалният пазар на етерични масла расте със средногодишен темп от 8-11%. Това сочи анализът на Grand View Research.
Все повече земеделци и инвеститори се насочват към отглеждането на медицински и ароматни култури.  Площите с лавандула, маточина, лайка растат с пъти в рамките на сравнително кратък период от три-четири години. Насажденията от маслодайна роза също се увеличават трайно.
Поради спецификата на някои култури, краткия прозорец за преработка и слабости в планирането, остава непреработена продукция, се посочва в анализа. Вероятно тези причини ще продължат да играят лимитираща роля в бъдеще и вероятно ще накарат някои земеделски производители да намалят площите или да се откажат напълно от отрасъла, а други да инвестират в собствена преработка.
Търговията и износа също се изправят пред някои предизвикателства. Пазарът на етерични масла е консервативен, със сравнително малък брой крайни клиенти, където доверието, дългосрочните отношения, постоянното качество и предвидимостта на доставките се ценят особено много. Появата на случайни играчи в търговията през годините на бума на производство често е съпроводено от неизпълнени ангажименти и разочарования за производителите.
Перспективите пред производството на традиционното за България розово масло изглеждат добри – това е най-добре организираният пазар по веригата производител-преработвател-търговец-краен клиент. Възможностите за растеж обаче са сравнително ограничени поради няколко ключови фактора: относително малката площ с благоприятни условия за отглеждане на маслодайна роза, недостатъчната работна ръка и краткият прозорец за преработка.
Сериозен е потенциалът пред производството на лавандулово масло, което вероятно ще се удвои към 2019 г. спрямо 2016 година. Трудно е обаче да си представим, че това ще бъде при настоящите ценови нива, имайки предвид растящия интерес към културата от съседни държави като Турция, Румъния, Гърция, Молдова

Парламентът отхвърли на първо четене промените в Закона за храните

Парламентът отхвърли на първо четене промените в Закона за храните, въвеждащи изисквания за присъствие на български храни в търговските обекти с годишен оборот над 2 млн. лева.
Предлагаше се въвеждане на изискване за присъствие на минимум 70% мляко и млечни продукти, произведени в България по големите магазини и хипермаркетите. За месото и месните продукти предложеният минимум бе 25%, а за пилешкото - най-малко 50%. При неизпълнение на задължението за осигуряване на български продукти се предвиждаше имуществена санкция в размер на до 10% от годишния оборот от групата магазини, по отношение на която изискването не е било изпълнено.
  Според  депутати пот ГЕРБ така ще се въведат ограничения в избора на потребителя. Браншовите организации са против законопроекта. Според  тях това ще доведе до дефицит на стоки и по-високи цени и така сами ще си наложим ембарго, а това е абсурдно.

Министър Порожанов: Внимавайте със закупените яйца!

Купувачите в София и в магазините около столицата да внимават със закупените оттам яйца, защото има риск да попаднат на заразена с фипронил продукция. Това предупреждение отправиха от Министерството на земеделието на специален брифинг, на който присъства и министърът на земеделието
Ето и номерата на партидите заразени яйца, чийто код е върху черупките:
3БГ04001, 1БГ04001 и 3БГ04003. Те идват от три ферми на следните две фирми - "Консорциум Агробизнес" АД (фермите с номера 3БГ04001 и 1БГ04001) и "Агроинвест продукт" ООД. От земеделското министерство препоръчаха ако някой е закупил яйца с тези кодове, да не ги консумира, макар заразяването с фипронил да е с ниски дози.
Фермите са затворени до пълното изясняване на случая, като дотогава те няма да реализират нито едно яйце на пазара", гарантираха от Министерството на земеделието. Всички задържани досега яйца ще бъдат унищожавани, до два дни ще бъде изготвен окончателният доклад по казуса. След това ще бъде уведомена прокуратурата и други органи.
Яйцата са доставени до два по-крупни търговски обекта и в няколко по-малки - не в цялата страна, а в София и около София. От събраните доказателства няма данни нито една партида да е влязла в производство на храна, всички са дистрибутирани в търговската мрежа.

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия