Обединените арабски емирства забраниха вноса на пилешки и яйчени продукти от България

Обединените арабски емирства забраниха вноса на пилешки и яйчени продукти от България. Причината е открит птичи грип у нас.
Забраната обхваща всички живи домашни, диви и декоративни птици, пилета, яйца за разплод и всички яйчени продукти, които не са термично обработени. Министерството на климатичната промяна и околната среда в ОАЕ обяви замразяването на продуктите в сряда, като обясни, че действията са продиктувани след уведомление от Световната организация за здраве на животните.
В миналото от Министерството заявиха, че искат да повишат нивото на безопасност на храните и да осигурят безопасна храна за купувачите в цялата страна.

Европейската комисия стартира петото издание на наградата на ЕС за жени – новатори

Европейската комисия стартира петото издание на наградата на ЕС за жени – новатори за да възнагради жените предприемачи, които са постигнали забележителни иновации и са спомогнали пазара. Комитетът на жените в земеделието насърчава жените да вземат участие в петото издание на наградата на ЕС.
Наградата на ЕС за жени новатори дава обществено признание за отличилите се жени предприемачи и вдъхновява други жени, за да вървят по техните стъпки, заяви Карлос Муедас, комисар по въпросите на изследователската и научна дейност и иновации
Четири парични награди ще бъдат връчени на най-иновативните жени предприемачи.
Първа награда: 100 000 евро
Втора награда: 50 000 евро
Трета награда:30 000 евро
Нарастващ иноватор: 20 000 евро
Конкурсът е отворен за жени в ЕС , които имат: Основана е успешна компания и иновации на пазара.Възползват се от финансиране за НИРД от публичния или частния сектор
Необходимите критерии са оригиналността и продаваемостта на разработения продукт или услуга, предоставени от компанията на състезателя.
Икономическият ефект – най-икономическото въздействие на даден продукт или услуга на компанията за Европа се измерва с броя на страните, в които продуктът или услугата се продават, както и от размера на реализирания оборот от тази услуга или продукт през 2015 и 2016 г.
Социалното въздействие на продукт или услуга на компанията за Европа. Той се измерва с броя на създадените работни места и потенциала на услугата или продукта да помогне на Европа да се справи с предизвикателствата на обществото, напр. застаряването на европейското население, глобалното затопляне, чистата вода, възобновяемите енергийни източници и ефективността на ресурсите.
Влиянието и лидерството на състезателя. Конкурентите трябва да обяснят как тяхната роля в компанията влияе върху успеха на компанията да очертаят своя потенциал за да дадат възможност и на други жени да бъдат лидери и предприемачи.
Европа спешно се нуждае от повече иноватори, за да остане конкурентоспособна през следващите десетилетия и да стимулира икономическия растеж. Жените са по-слабо представени от гледна точка на създаването на иновативни предприятия. Това е неизползван потенциал за Европа, която трябва да оптимизира всички налични ресурси, за да остане конкурентоспособна и да намери решения на нашите обществени предизвикателства.

От десет изследвани марки краве масло само в две няма проблеми

От десет изследвани марки краве масло само в две няма проблеми. В пет марки има груби нарушения, които са директно фалшификации на оригиналния продукт, съобщиха от асоциацията "Активни потребители".
Най-честите нарушени са неточна информация за съдържанието в продукта. При две търговски марки мазнините са по-малко от написаните 82%, какъвто е световният стандарт. В други три продукта има повече вода при максимално допустимите 16 % или са добавени немлечни мазнини.
Най-сериозният проблем е влагането в продукта на веществото натамицин, известен като Е 235, което е забранено в целия Европейски съюз. Той се слага в някои сухи сирена и колбаси за увеличаване срока на годността, защото спира развитието на мухъл и плесени.
Краве масла за проверките са взети от един склад в Несебър и един в Бургас. От Асоциацията препоръчват забрана за ползване на немлечни, хидрогенирани мазнини в млечни продукти. Ще предложат и влагането на тези съставки в храните да се криминализира.

Мая Манолова: България ще направи голям форум, посветен на борбата срещу двойните стандарти

Представители на страните с двоен стандарт на храните се обединиха около становището, че няма да се откажат до окончателното премахване на измамата с храната и двойните стандарти
Става дума за могъщ бизнес, за огромни печалби, заяви омбудсманът Мая Манолова, която се върна от среща в Братислава, на която беше обсъдено уеднаквяването на стандарите за храните. В нея участваха 4-мата лидери от вишеградската четворка.
Лидерът на Унгария е нарекъл това "хранителен геноцид". България ще направи един голям форум посветен на борбата срещу двойните стандарти. По думите й България трябва да поеме лидерството по тази тема
Омбудсманът настоява за приемането на нова директива, с която да се забранява на производителите да създават продукти с различно качество за различните пазари. Също да има и общоевропейски орган, който да контролира това и сериозни санкции при нарушения.
Ако не бъде приета нова директива, ще направим подписка, с която да задължим Европейския парламент да промени законодателството, заяви Мая Манолова.

Био, еко или органик - какво се крие зад етикетите

По-строг контрол за продуктите с етикет – био, еко, органик поискаха експерти.
При производство на тези продукти не може да се използват пестициди или химични препарати за растителна защита, изкуствени торове, генномодифицирани организми. Животните се хранят с фуражи, произведени по биологичен начин, и съответно месото, млякото и следващите продукти – сирене, извара, кашкавал – също са био.
На обикновените пазари може да видят надписи „еко“ или „от фермата“ или да ни убеждават, че не са пръскали ябълките, но това не ни гарантира нищо. Ако искаме да сме сигурни, трябва да поискаме доказателство за сертифициране за биологично производство. Нищо в „еко“ или „натурално“ не може да докаже, че не са използвани пестициди, химически торове или ГМО. Царевицата, която продават по улиците, е 100% генномодифицирана.
Според експертите от лабораториите има пропуски в регламента за изследванията. Затова препоръчват, когато купуваме такива продукти, да потърсим върху опаковката логото на ЕС за био храни, както и номера на сертифициралия го орган. Сертифициращият орган са частни фирми, които следят работата на био производителите. За България те са 16. Всички те спазват правила, заложени в Европейския регламент за био земеделие.
В България има 7000 оператори на био продукция, част от които са само търговци, внасящи стока от чужбина. След като производителят получи своя сертификат за био качество, контролният орган извършва ежегодни проверки. Проби се изпращат в сертифицирани лаборатории. Контролът върху сертифициращите фирми пък се извършва от Министерство на земеделието.
За да разберем повече за био продукта, който сме купили, специалистите препоръчват да сканираме баркода върху опаковката с безплатно приложение от своя телефон. Така ще получим информация за направените изследвания, както и достъп до сертификатите за био земеделие.

Агрополитиката

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Румен Порожанов: Посланията от Шестата национална среща на земеделските производители ще отекват във времето

Земеделието е водещият бизнес в страна. Министерството на земеделието има...

Пазари, борси, цени

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на „Винария 2018“

Единственият в света бял коняк и екзотични напитки са сред изненадите на  „Винария 2018“....

Хранителна индустрия

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово създаде уникален сорт сусам

Институтът по растителни и генетични ресурси - Садово, създаде уникален сорт сусам, който може...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия