Kaufland България предлага собствени марки вегетариански и веган продукти

Kaufland България предлага собствени марки вегетариански и веган продукти. Новата продуктова линия на търговската верига носи името K-take it veggie и стартира с 19 вида веган и вегетариански продукти, които са вече в продажба във веригата в цялата страна.
K-take it veggie предлага богат избор между натурално, пушено, мляно и нарязано тофу, различни видове вегетариански колбаси и пастети с класически или по-екзотичен вкус. Продуктовата линия включва и подсладени или натурални соеви, бадемови, овесени и оризови напитки за всички, които се въздържат от млякото и поддържат безлактозен хранителен режим.
Всеки продукт от серията притежава международно признат биосертификат и европейски печат V-Label, който удостоверява качеството на веганските и вегетарианските продукти.
Предвид широкия потребителски интерес към продуктите от марката K-take it veggie и растящото търсене на веган и вегетариански продукти като алтернатива на традиционните хранителни продукти, Kaufland България планира да увеличи двойно асортимента на K-take it veggie до края на 2018 г.

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

С предложената Проектонаредба „Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и преопаковат мляко и млечни продукти, не могат да произвеждат, разфасоват и преопаковат имитиращи продукти, съдържащи в състава си мляко, в един и същи обект, регистриран по Закона за храните.” се създава опасен прецедент, при който практически легален бизнес преминава в режим на забрана, алармират  млекопроизводители.
Европейските производители използват растителни мазнини в производството на определени продукти и ограничаването на производството в България, не означава, че на вътрешния пазар няма да се продават вносни продукти с вложени растителни мазнини. Това ще влоши конкурентната позиция на българските производители.
В мотивите към проекта на наредба се твърди, че е направена оценка на въздействието от външен изпълнител, но въпросната оценка не е приложена към документацията. Не става ясно какъв би бил икономическия ефект от приемането на проекта, както по отношение допълнителните разходи за частния сектор, така и по отношение на потенциална загуба на работни места, понижена конкурентоспособност на някои предприятия или повишаване на цените за крайния потребител
 Ние не твърдим, че консумацията на растителни или животински мазнини е вредно или полезно. Това, в което вярваме е информираният потребителски избор и свободната стопанска инициатива, заявяват  българските производители.

Фермерите, отглеждащи череши очакват добра реколта

Фермерите, отглеждащи череши, очакват реколтата тази година да бъде добра. На места дори вече започна брането на ранните сортове, които тази година са ще са на по-висока цена. Първите череши вече се продават на зеленчуковия пазар в Хасково и на пътя край черешовата градина на димитровградското село Крепост. Те са на цена от 5  до 8 лв. за килограм.  Около 20 май на пазара ще се появи и сорта „Бигаро Бюрла“. Очаква се цената му тази година да е двойно по-висока от миналата година
Заради топлата пролет реколтата тази година ще е по-качествена от миналогодишната. Засега реколтата се движи добре. Ако времето е благосклонно към нас и реколтата ще бъде добра, коментират производителите. . За да опазят реколтата, стопаните дежурят около градините си денонощно, като спят в коли или палатки. И тази година проблем за производителите остава липсата на работна ръка, която се намира все по-трудно по време на беритбата.

19-тото издание на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles ще се проведе в Пловдив

19-тото  издание на Spirits Selection by Concours Mondial de Bruxelles  ще се проведе от 21 до 23 август 2018 г. в Пловдив.
Основната цел на Spirits Selection е да запознае международното жури с нови производители и с автентични напитки.Световни вносители  ще открият българската ракия и българската индустрия на спиртни напитки. Целта е да се рекламира страната-домакин, нейното производство, традиции, история и култура.
Високоалкохолните напитки се състезават в категориите: уиски, коняк, бренди, ракия, ром, водка, джин, писко, грапа, ликьор, текила и др. Всеки производител трябва да изпрати по 2 бутилки от 1 мостра. Родни производители на високоалкохолни напитки и на вино могат да предоставят за дегустация, както и да презентират своите напитки, още на 20 август 2018 г., на тържествената вечеря преди официалното откриване на Spirits Selection. През 2017 г., когато 1200 мостри от 54 страни се борят за отличие, българска напитка е отличена за първи път с Grand Gold медал.

Японски учени произвеждат алкохол от дървесина

Японски учени обявиха , че са открили начин да произвеждат алкохол от дървесина. Напитките, правени от кората и дървесина, имат качество, подобно на отлежалия в бъчви алкохол.  Дървесният алкохол  ще се появи на пазара до три години, предаде  AFP.
Производственият метод включва пулверизиране на дървесината до кремообразна паста, след което се добавят мая и ензими за започване на ферментацията. Тъй като той изключва нагряване, учените казват, че се запазва специфичният вкус на дървесината от различни видове дървета. Досега те са успели да произведат питиета от кедър, бреза и череша. От 4 килограма дървесна каша те получили 3,8 литра течност с 15-процентно съдържание на алкохол, подобно на много обичаното в Япония саке.
Учените пробвали два варианта на новите напитки – получени чрез варене и дестилация.  Те смятат, че дестилираният алкохол е по-добър.

Агрополитиката

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Красимир Коев представи възможностите за финансиране по Националната лозаро-винарска програма

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж....

Пазари, борси, цени

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански международен винен конкурс

Близо 700 проби на вина от всички балкански страни се състезаваха в седмия Балкански...

Хранителна индустрия

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ издаде актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен

БАБХ е издал актове за спиране на дейността на екарисажа в Шумен. Констатирани са...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия