Международният винен конкурс Los Angelis International Wine Competition награди с пет златни медала родни вина

Престижен международен винен конкурс в Лос Анджелис награди родните вина Pixels и F2F с общо 7 медала, 5 от които златни, по време на тазгодишното си издание.
Българските вина, произведени от избата New Bloom Winery, са представители на страната ни с отличия в международния жинен конкурс в Лос Анджелис.Модерното вино Pixels блесна с 4 златни медала на събитието – съответно с Pixels Розе от Гренаш, Pixels Совиньон Блан и Pixels Шардоне. Pixels Каберне Совиньон 2015 получи злато в категорията „Пазарен сегмент“и сребърен медал за качество. Бутиковата марка F2F, отново представител на New Bloom Winery, също има две награди – злато за „Иновативен дизайн“ и сребро зa F2F Шардоне 2015.
В изданието на Los Angelis International Wine Competition  участват 3 002 вина от 991 производители и 17 държави, между които Аржентина, Австралия, България, Чили, Франция, Италия, Нова Зеландия, Южна Африка, Испания и САЩ.
Конкурсът е  един от най-престижните  в САЩ, а самото събитие предлага на гостите си класно дегустационно събитие с локални и международни селекции вино. Събитието се радва на около 1.3 милиона посетители. Международното признание за Pixels и F2F е продължение на силното представяне на двете серии на някои от най-успешните интернационални винени събития като ISW Mundus Vini в Германия, Vinalies Internationales, Франция и Concours Mondial Du Bruxelles.
New Bloom  се стреми да създаде нови винени тенденции и да отговори на вкуса на новото поколение потребители. Тези продукти са израз на новите ценности, зад които застава бранда – високо качество, иновация, експериментаторски дух и желание за създаване на нови вкусове.

Въвеждат QR код за вината

България предлага да се въведе QR код за вината, който да бъде поставен на етикетите на всяка бутилка. Чрез прочитането му от мобилно приложение на смартфон потребителят бързо ще получи подробна информация за регион и година на производство, сорт, вкусови качества и потребителска оценка. Това съобщи изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното инж. Красимир Коев по време на заключителна пресконференция на 40-тия юбилеен Световен конгрес по лозарство и винарство,  който се проведе в София.
Темата за въвеждането на  QR код ще бъде поставена за обсъждане на следващата Генерална асамблея на Международната организация по лозата и виното, която ще се проведе през следващата година в Уругвай.
Идеята е резултат от съвместна работа на лозаро-винарската общност в страната ни, администрацията на Изпълнителната агенция и Министерството на земеделието, храните и горите. Целта е да се внедряват практични иновации за целия винарски сектор, които да достигат бързо до голям брой хора по целия свят.
По този начин напитката става разпознаваема и всеки потребител ще има достъп чрез приложение на мобилния си телефона. С QR кода купувачът ще има възможност да следи рейтинга на дадено вино, допълни инж. Коев. По думите му възможността да се оцени на момента вино, което е дегустирано ще създаде нови перспективи пред производителите и любителите на напитката.
Провеждането на Световния конгрес в страната ни дава шанс да се увеличат, както чуждестранните инвестиции, така и реализацията на по-големи количества български вина извън граница.  Само до края на годината той очаква  ръст на експорта с 30%, а за следващата – дори удвояване.

България ще бъде страна-партньор на най-голямото селскостопанско изложение в света - „Зелена седмица"

Министърът на земеделието Румен Порожанов проведе среща с представители на немски медии, които са на посещение у нас във връзка с участието на България като страна-партньор на най-голямото селскостопанско изложение в света - „Зелена седмица" в Берлин. По време на визитата си те ще посетят винарски изби, мандри, розоварни и производители на плодове и зеленчуци.
 Порожанов запозна журналистите със структурата на Министерството, като подчерта, че в нея са включени Българската агенция по безопасност на храните, както и управлението на националния горски и земеделски фонд. Той подчерта, че участието като страна-партньор на „Зелената седмица" в Берлин през януари 2018 г. е добро начало на българското председателство на Съвета на ЕС.
 Според земеделския министър настоящата структура на Общата селскостопанска политика  трябва да бъде запазена и през новия програмен период. „ОСП е доказала своето водещо място в развитието на земеделския сектор с балансирания си подход и комбинацията от подпомагане на земеделските производители чрез инструментите на Първи и Втори стълб", допълни Порожанов.
Министърът запозна немските журналисти с подготовката на страната ни за участието в „Зелена седмица 2018". Като страна-партньор на изложението България ще се представи с щанд от 1 600 кв. м. На него ще бъдат изложени млечни и месни продукти, вина, мед, продукти от рози и др

ИКЕА става домакин на Летен фермерски пазар

В четири поредни недели през юни ИКЕА става домакин на Летен фермерски пазар, който ще предложи внимателно подбрана, свежа и разнообразна сезонна продукция на посетителите на магазина.
На щандовете в пространството пред магазина ще бъдат представени над 50 ферми и производители от цялата страна, разпределени в тематични зони.
Фермерският пазар ще предложи богат асортимент от качествени, чисти български продукти, представени лично от своите производители: свежа сезонна продукция от плодове и зеленчуци, брани броени часове преди пазара, разнообразни млечни и месни произведения, вино, домашен хляб и тестени изделия, пчелни продукти, консервирани плодове и зеленчуци, сокове, сиропи, чайове, оцети, ядки, гъби, билки, подправки, крафт бира и много други.
Програмата на фермерския пазар включва кулинарни демонстрации, занаятчийски работилници,  музикални изпълнения, както и разнообразни дегустации

Стартира програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България”

На 7 юни 2017 г. в Стара Загора МЕТРО  открива обновените отдели Плодове и зеленчуци и Месо с което се дава старт на програмата Отгледано с грижа в България за директна доставка на плодове, зеленчуци и месо, произведени в България.
МЕТРО България дава старт на новия модел при търговията с плодове и зеленчуци, пречупен през призмата на малките земеделски производители. Благодарение на този проект,  МЕТРО   се превръща в място, свързващо малките производители на български плодове и зеленчуци с ХоРеКа клиентите на компанията.
 С новия бизнес модел на снабдяване с плодове и зеленчуци МЕТРО България подава ръка на малките земеделски производители. Благодарение на него  фермерите имат възможност да доставят продукцията си директно до МЕТРО, като по този начин си  гарантират справедливи цени за своя труд.
Съвместно с Института по зеленчукови култури  МЕТРО работи по възобновяването на традиционните български семена, за да могат местните сортове с така познатите вкусови качества, отново да се отглеждат по родните полета.
Подкрепени са над 200 малки земеделски производители от цяла България, за да доставят пресни плодове и зеленчуци от полето директно до 11-те магазина на МЕТРО Кеш енд Кери.
Сто и петдесет автентични български сорта плодове и зеленчуци ще станат част от  обичайния асортимент на МЕТРО тази година: Розово сърце, Наслада, Рила, Ивайловска и Куртовска капия, зеле Кьосе и Балкан, защото същността е скрита в традицията. Тя определя вкуса ни, който ни свързва и с нищо не можем да заменим.

Агрополитиката

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII-та годишна научна конференция с международно участие „Иновации в аграрната...

Пазари, борси, цени

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Най-добрата реколта за последните пет години отчитат винопроизводителите. Според бранша всички сортове са с...

Хранителна индустрия

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и веганска риба тон бяха представени на най-голямото в света...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия