Турция изнася брашно за 160 държави

Турция е изнесла брашно на стойност 1,1 млрд. долара през 2017 г. и е затвърдила позицията си на лидер в експорта на този продукт. Износът на брашно се разраства значително през последните 13 - 14 години и особено много през последните  пет години, съобщава Турската федерация на производителите на брашно.
70% от доставките отиват в Ирак, Судан и Сирия, както и в Ангола, Бенин и Сомалия.През последното десетилетие страната е изнасяла за общо 160 държави, сред които САЩ, Китай, Япония и Русия. През 2018 г. пазарът се разширява и ще достигне износ на стойност 1,25 млрд. долара. Резултатите за 2017 в сектора са вторите най-добри в историята на Турция. На второ и трето място в света по износ на брашно са Казахстан и Германия

Скандалът с наличието на салмонела в продуктите на френския млечен гигант „Лакталис” е засегнал 83 държави

Скандалът с наличието на салмонела в продуктите на френския млечен гигант „Лакталис” е засегнал 83 държави. Изтеглени са 12 млн. кутии адаптирани бебешки млека.Въпреки че в България не е внасяно адаптирано мляко, което да съдържат салмонелни бактерии, френската компания "Лакталис"  и българският ѝ представител са решили да изтеглят три продукта, стигнали българския пазар.
Целта на мярката е осигуряване на безопасността на консуматорите и  предприемане на максимални предпазни мерки.Това са продукти, произведени от фабрика Creon след 15 февруари 2017г. До българския пазар са стигнали следните продукти:. Селиа Девелоп 1 , опаковка 900г, партиди 17С0012605, 17С0012908 и 17С0013428;. Селиа Девелоп 2, опаковка 900г, партида 17С0012907;. Селиа Девелоп 3 , опаковка 900г, партиди 17С0012963 и 17С0013648.
Потребителите, които имат от тези продукти могат да ги върнат на търговеца, от който са ги закупили, уточняват от Българската агенция по безопасност на храните.

С червено вино от редкия за страната ни сорт Дорнфелдер бяха посрещнати европейските делегати

Със специална селекция от български вина   бяха посрещнати европейските делегати.  Те опитаха червено вино от редкия за страната ни сорт Дорнфелдер, който се отглежда единствено от изба New Bloom Winery от гр. Съединение.
Избата се наложи на пазара като производител, залагащ на новите идеи и модерните вина. Първата реколта на Дорнфелдер е 2012 г., в серията вина Face-to-Face. Със същата марка се продава и Регент, в купаж заедно с Каберне Совиньон и Сира. Винарната включи чист Дорнфелдер и чист Регент в най-новата серия New Bloom.
Избата разполага с 6000 дка в Правище, Найден Герово и Драгомир. Oт сорта Регент производителят има 800 дка, а от Дорнфелдер 300 дка. Гроздето се бере и сортира ръчно, а добивът на лозята е контролиран – до 600 кг. от декар. Едноименната марка New Bloom включва още едно червено вино от чист Регент, едно розе и едно бяло вино. Серията може да се открие основно в специализираните винени магазини.
Бутилка българско вино е чудесна реклама и спомен, който всеки чужденец може да отнесе от страната ви, коментираха еврогостите по време на приема. Дори наши партньори от Германия са учудени колко добре се развиват немските сортове.
Българското винопроизводство преживява истински Ренесанс и родните изби се поставят редом до едни от най-известните френски, италиански, испански производители. Достойна конкуренция сме и на Новия свят. А това в голяма степен се дължи както на професионализма на винарите и техните усилия, така и на добрите климатични условия, които имаме в България., коментираха от New Bloom Winery.
Дорнфелдер е сравнително нов сорт грозде и за България и за света. Създаден е през 1956 в Германия. Това е първото вино на избата произведено от този сорт грозде от 112ха 7-годишно лозови масиви и 190ха 4-годишно лозя. Дорфелдер е изключително атрактивен сорт, заради неговата естествена ниска киселинност и плътност. Узрява рано и натрупва високи нива на захарност.Почвите, на които се отглежда в България са кафяви-горски и канелено-горски.
F2F Дорнфелдер притежава интензвивен, наситен рубинено червен цвят с тъмно лилави оттенъци. Заоблено тяло с кадифена мекота на вкус. Комплексен, интензивен вкус със сладки танини. Продължителен и впечатляващ послевкус. Отлежаване: F2F Дорнфелдер е отлежавало 14 месеца в нови френски дъбови бъчви и 7 месеца в бутилка преди да бъде официално пуснато на пазара.

Промените в Закона за фуражите регламентират онлайн търговията с храните за животни

Tърговия с фуражи от разстояние може да се извършва от регистриран оператор във фуражния сектор или регистрирани оператори във фуражния сектор в друга държава членка на ЕС. Промените в Закона за фуражите регламентират онлайн търговията с храните за животни.
Продаваните онлайн фуражи трябва да отговарят на изискванията на европейското и националното законодателство.Търговците, които предлагат фуражи в интерент, трябва да подават уведомление и други документи до Агенцията на храните. С цел контрол и операторите, предлагащи онлайн храни за домашни любимци, ще трябва да уведомяват Агенцията по храните.
В проекта са разписани правила с цел ликвидирането на заболяването спонгиформна енцефалопатия по говедата  - луда крава. В тази връзка се урежда прилагането на еврорегламент, който забранява  изхранване на преживни животни със странични животински продукти.

Украйна е изнесла над 21 милиона тона зърно от началото на текущата пазарна година

Украйна е изнесла над 21,36 милиона тона зърно от началото на текущата пазарна година до 1 януари 2018 г. Украинският зърнен експорт от общо 21 360 000 тона включва 11.2 милиона тона пшеница, ечемик - 3,7 милиона тона и 5,8 милиона тона царевица, съобщи ukragroconsult.
 През същия период на предходната година страната е изнесла 23,8 милиона тона зърно, в това число около 12 милиона тона пшеница, ечемик - 4,3 милиона тона, царевица - 7,3 милиона тона. През текущата пазарна година са продадени в чужбина  3,3 милиона тона маслодайни семена, включително рапица - 2 милиона тона и повече от 1,3 милиона тона соя.
Най-големите купувачи на украинско жито са Египет, Испания и Китай. Нигерия и Индонезия са най-бързо развиващите се земеделски пазари в света и стават едни от най-големите купувачи на пшеница и зърнени култури. Това са традиционни американски пазари, където Русия е насочила голяма част от доставките си с цел разширяване на пазарните си дялове.
Средните цени на тон пшеница ще се движат в диапазона 280-290 лв. за хлебната и 265-275 лв. за фуражната. Прогнозата е на Центъра за икономически изследвания в селското стопанство /САРА/. Оттам съобщават, че засетите площи с жито у нас през 2018 г. ще са 1,16 млн. ха. Това е приблизително на нивата от 2017 г.
През 2018/2019 реколтна година се предвиждат да бъдат около 146 хил. ха с ечемик. По данни на агроведомството, тази площ може да падне до 110 хил. ха. Средните цени до края на пазарната година ще са около 250-260 лв./тон.
Засятата рапица се очаква да бъде 183 хил.ха. Това представлява ръст от 8% на годишна база. От земеделското министерство допускат намаление на площите до 173 хил.ха.
Очакванията за царевицата, която ще бъде засята през пролетта, е нейната площ да достигне 442 хил.ха. Цените по прогнози на САРА в следващите месеци ще бъдат между 270-290 лв./тон.
Слънчоглед ще бъде засят на около 806 хил. ха. Цените до новата реколта ще бъдат между 560-610 лв./тон.
Украйна изнесе над 21 млн. т зърно

Агрополитиката

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Румен Порожанов: Искам коректни отношения със земеделския бранш

Искам коректни отношения със земеделския бранш. Заедно да си направим...

Пазари, борси, цени

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

„Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел

Великотърновската пивоварна „Бритос” пуска на пазара нов вид бира с пет вида хмел. Тя...

Хранителна индустрия

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Зам.-министър Цветан Димитров откри 68-та среща на Консултативния съвет на Европейския орган по безопасност на храните

Заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров откри  68-та среща на Консултативния съвет на...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия