България ще бъде страна-партньор на най-голямото селскостопанско изложение в света - „Зелена седмица"

Министърът на земеделието Румен Порожанов проведе среща с представители на немски медии, които са на посещение у нас във връзка с участието на България като страна-партньор на най-голямото селскостопанско изложение в света - „Зелена седмица" в Берлин. По време на визитата си те ще посетят винарски изби, мандри, розоварни и производители на плодове и зеленчуци.
 Порожанов запозна журналистите със структурата на Министерството, като подчерта, че в нея са включени Българската агенция по безопасност на храните, както и управлението на националния горски и земеделски фонд. Той подчерта, че участието като страна-партньор на „Зелената седмица" в Берлин през януари 2018 г. е добро начало на българското председателство на Съвета на ЕС.
 Според земеделския министър настоящата структура на Общата селскостопанска политика  трябва да бъде запазена и през новия програмен период. „ОСП е доказала своето водещо място в развитието на земеделския сектор с балансирания си подход и комбинацията от подпомагане на земеделските производители чрез инструментите на Първи и Втори стълб", допълни Порожанов.
Министърът запозна немските журналисти с подготовката на страната ни за участието в „Зелена седмица 2018". Като страна-партньор на изложението България ще се представи с щанд от 1 600 кв. м. На него ще бъдат изложени млечни и месни продукти, вина, мед, продукти от рози и др

ИКЕА става домакин на Летен фермерски пазар

В четири поредни недели през юни ИКЕА става домакин на Летен фермерски пазар, който ще предложи внимателно подбрана, свежа и разнообразна сезонна продукция на посетителите на магазина.
На щандовете в пространството пред магазина ще бъдат представени над 50 ферми и производители от цялата страна, разпределени в тематични зони.
Фермерският пазар ще предложи богат асортимент от качествени, чисти български продукти, представени лично от своите производители: свежа сезонна продукция от плодове и зеленчуци, брани броени часове преди пазара, разнообразни млечни и месни произведения, вино, домашен хляб и тестени изделия, пчелни продукти, консервирани плодове и зеленчуци, сокове, сиропи, чайове, оцети, ядки, гъби, билки, подправки, крафт бира и много други.
Програмата на фермерския пазар включва кулинарни демонстрации, занаятчийски работилници,  музикални изпълнения, както и разнообразни дегустации

Стартира програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България”

На 7 юни 2017 г. в Стара Загора МЕТРО  открива обновените отдели Плодове и зеленчуци и Месо с което се дава старт на програмата Отгледано с грижа в България за директна доставка на плодове, зеленчуци и месо, произведени в България.
МЕТРО България дава старт на новия модел при търговията с плодове и зеленчуци, пречупен през призмата на малките земеделски производители. Благодарение на този проект,  МЕТРО   се превръща в място, свързващо малките производители на български плодове и зеленчуци с ХоРеКа клиентите на компанията.
 С новия бизнес модел на снабдяване с плодове и зеленчуци МЕТРО България подава ръка на малките земеделски производители. Благодарение на него  фермерите имат възможност да доставят продукцията си директно до МЕТРО, като по този начин си  гарантират справедливи цени за своя труд.
Съвместно с Института по зеленчукови култури  МЕТРО работи по възобновяването на традиционните български семена, за да могат местните сортове с така познатите вкусови качества, отново да се отглеждат по родните полета.
Подкрепени са над 200 малки земеделски производители от цяла България, за да доставят пресни плодове и зеленчуци от полето директно до 11-те магазина на МЕТРО Кеш енд Кери.
Сто и петдесет автентични български сорта плодове и зеленчуци ще станат част от  обичайния асортимент на МЕТРО тази година: Розово сърце, Наслада, Рила, Ивайловска и Куртовска капия, зеле Кьосе и Балкан, защото същността е скрита в традицията. Тя определя вкуса ни, който ни свързва и с нищо не можем да заменим.

Суджукът - запазена марка на Горна Оряховица

Празник  на горнооряховския суджук се проведе за 11-та поредна година в Горна Оряховица. Идеята е да се съхрани и продължим традицията, завещана  от горнооряховските суджукари и да се предаде на бъдещите поколения.
Суджукът от векове е запазена марка на Горна Оряховица. Първите сведения за производството му са отпреди 500 години.Горнооряховският суджук постепенно започва да се изнася и извън българските земи, а през 1861 г. печели отличие на стопанското изложение в Торино. През 19-и век освен традиционния суджук, имало и такъв с канела, с лук, с бял и черен пипер.
Преди няколко години три фирми от града, успяха да регистрират пред Европейската комисия марката „горнооряховски суджук” като „запазено географско название” и вече единствено те имат правото да произвеждат деликатес с такова наименование.
Горнооряховският суджук се посреща изключително добре в Европа и вече е превзел пазарите на Испания, Германия, Гърция и Холандия. Освен това фирмите производителки правят  опити за износ на продукта си и на азиатските и арабските пазари.

България е домакин на световния конгрес по лозарство и винарство

България е домакин на световния конгрес по лозарство и винарство. През тази година в София е 40-тото му юбилейно издание. Над 1000 делегати от цял свят ще имат възможността да научат повече за българското вино. Официалното откриване на световния конгрес е на 29-ти май  в хотел „Маринела“. Форумът продължава до 2 юни.
В София пристигат представители от 46 държави-членки на Международната организация по лозата и виното – OIV. Сред участниците са и висши представители на държавната власт и бизнеса, водещи световни експерти енолози, дегустатори, видни търговци на вина, лозари и винопроизводители. В рамките на конгреса се поставят основните въпроси, които засягат сектора, и се взимат решения за конкретни политики за развитие на винарството и лозарството. Гостите ще имат възможност да се запознаят и дегустират продукцията на български производители в ключови за винопроизводството райони в България.
България е шестият износител на вино в света, като винопроизводството датира още от тракийско време. Провеждането на конгреса у нас ще увеличи износа през следващата година значително. Събитие от подобен мащаб дава рядка възможност за популяризиране на българското вино и на България като винена дестинация.

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия