Пускат за продажба земеделски земи по 300 лв./дка

Лидерът в управлението на земеделски активи Агрион пуска за продажба земеделски земи по 300 лв./дка, съобщиха от дружеството.
Според експерти в бранша, покупката поземлен имот все по-често се приема като инвестиционен актив, а не просто като място за произвеждане на земеделска продукция. Стойността на земеделската земя е повлияна и от политическите и икономическите процеси.
При средно покачване на цената с приблизително 4% на година това е много добра дългосрочна инвестиция със сигурна доходност, смятат посредниците. Според изчисленията им при средна рента в страната от 50 лв. на дка дори да е необходимо допълнително разработване на земята, доходността би могла да достигне 10% на годишна база, което значително надскача доходността от инвестиционни фондове.
Покупката на парцели може да стане на разсрочено плащане за период от три години без първоначално самоучастие

Бебешкото мляко на френската компания "Лакталис" е било заразено със салмонела още от 2005 г.

Бебешкото мляко на френската компания "Лакталис" е било заразено със салмонела още от 2005 г.Не се изключва вероятността бебета да са консумирали заразено мляко между 2005 и 2017 г. Над 200 бебета във Франция са заразени със същия щам на салмонела от 2005 г. насам обяви френския институт "Пастьор", който извършва мониторинг върху болестите и микроорганизмите.
36 от общо 38 случая на заразени със салмонела са свързани с млякото на "Лакталис". Директорът на фирмата постави под съмнение и ефективността на 16 000 теста, които са извършени в частна лаборатория миналата година, тъй като те не са разкрили проблема. Ако проблемът е бил открит тогава, продуктът е щял да бъде изтеглен от пазара още тогава.
Не е ясно колко ще струва на фирмата скандалът със заразеното мляко, но се очаква сумата да достигне стотици милиони евро и може да коства лиценза за износ за неопределен период от време.

Розовият домат - символ на автентичната българска продукция

МЕТРО очаква заявки до 5 февруари от български земеделци с опит в отглеждането на розови домати, за да организира с тях съвместното им производство и реализация на местния пазар или за износ в чужбина. Програмата се нарича „Розово бъдеще за розовия домат“, а потенциалните партньори трябва да представят регистрация като земеделски производители, да разполагат с оранжерийна площ от минимум 5 декара, собствен транспорт, както и да отговорят на определени стандарти за качество.
МЕТРО България ще обяви избраните фермери на специална среща по време на Международна селскостопанска изложба „Агра“, между 21 и 25 февруари 2018 г, гр. Пловдив. Розовият селски домат, който МЕТРО започна да предлага през 2017 г., се превърна в символ на автентичната българска продукция.
Компанията ще предложи на земеделските производители стратегическо партньорство в популяризирането на розовия домат в България и чужбина, ангажимент за изкупуване на предварително договорени количества, съдействие за подобряване на земеделски практики, както и специално разработена опаковка за готовата продукция. МЕТРО предлага и съдействие за покриване на метро стандартите за качество и безопасност на храните.

България се представя с богата национална сбирка от трофейни експонати на международното изложение за лов и риболов”JAGD & HUND”

Заместник-министърът на земеделието и храните Атанас Добрев откри българския щанд на международното изложение за лов и риболов”JAGD & HUND” в Дортмунд, Германия.
Международният форум е сред най-престижните по рода си в света и най-мащабен в Европа. Той се провежда за 37-ми път. Изложителите през тази година са над 750 и се очаква да привлече над 80 000 посетители.
България е представена на щанд от 50 кв. м с богата национална сбирка от трофейни експонати от всички видове едър дивеч, добити от 6-те държавни предприятия. През настоящата година водещ организатор на българското участие е Югозападното държавно предприятие. То представя трофеи от благороден елен, муфлон, дива свиня и глухар, отстреляни през последните 5 години в ловните стопанства на предприятието.
Ловни експерти от Изпълнителна агенция по горите и държавните ловни стопанства представят възможностите и условията за ловен туризъм у нас с богат набор от рекламни и информационни материали и с участие в официалната програма на изложението. Посетителите на българския щанд могат да опитат и традиционни български мезета от дивечово месо, както и дивечова яхния, приготвена от Ути Бъчваров, чието кулинарно шоу е водеща атракция на българския щанд.
По време на изложението „Лов и куче” се представят интересни дестинации за лов и риболов, оборудване, провеждат се лекции. Посетителите могат да се срещнат с експерти и да се запознаят с новостите в областта на хобито и свободното време, както и да създадат нови възможности за бизнеса си.

Китай е най-големият пазар за вината от Бордо

Kитай е най-големият пазар за вината от Бордо. За период от една година за Китай са изнесени 617 000 хектолитра вино, по данни на браншовата организация на производителите в Бордo.
Китайски инвеститор купи поредното винарско имение от 13.5 ха в Бордо.  Групата Vignobles K притежава шест винарски имения в Бордо: Château Tour Saint Christophe и Château Haut-Brisson, Enclos , Château l'Enclos de Viaud и Château de Rey.
Роденият във Виетнам бизнесмен от Хонконг Питър Куок стана първият китайски инвеститор, който купи цяло винарско имение през 1997 г. - Château Haut-Brisson. Неофициално се говори за 125-130 винарни с обща площ на насажденията около 3 500 ха. Площта на лозовите масиви в Бордо е 113 000 ха.

Агрополитиката

Пазари, борси, цени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени

Засилват контрола върху биохрани и продукти с нови нормативни промени. Основните промени са в...

Хранителна индустрия

Отпада модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството

Отпада модулираната ставка по Схемите за обвързано подпомагане в говедовъдството, овцевъдството и козевъдството

Заместник-министърът на земеделието  и храните Вергиния Кръстева и екипът й проведоха среща с представители...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия