Все повече животновъди в Швейцария преминават към биопроизводство

Средно по 4 килограма екологично произведено месо консумира градското население в Швейцария, докато в по-малките населени места количеството е значително по-малко според проучване на Швейцарската организация за екоземеделие "Био Суис".
Данните за възрастта на потребителите са разнопосочни. Сравнението с предходния период показва, че консумацията в различните домакинства започва да се доближава. При селското население тя е нараснала с 8%.
Експерти смятат, че това се дължи на факта, че все повече животновъди в по-ниско разположените части на Швейцария преминават към биопроизводство.
Като цяло  има спад в консумацията на месо, особено при по-младото поколение. Домакинства с членове до 34-годишна възраст са закупили над 10 процента по-малко месо през отчетения период от ноември 2015 до ноември 2016 г. Намаление има и при възрастовата група на над 65-годишните. При тях консумацията се е свила с 3,5 на сто.
Доходите на домакинствата не оказват непосредствено влияние върху консумацията на биомесо. Най-много органично месо купуват не най-богатите с годишен доход над 110 хиляди франка, а тези, които печелят между 90 и 110 хиляди. Това показва, че зад решението да се пазаруват биопродукти стоят не само парите, но и други фактори като образование и социална среда, както и асортиментът на местните магазини за хранителни стоки.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия