Все повече животновъди в Швейцария преминават към биопроизводство

Средно по 4 килограма екологично произведено месо консумира градското население в Швейцария, докато в по-малките населени места количеството е значително по-малко според проучване на Швейцарската организация за екоземеделие "Био Суис".
Данните за възрастта на потребителите са разнопосочни. Сравнението с предходния период показва, че консумацията в различните домакинства започва да се доближава. При селското население тя е нараснала с 8%.
Експерти смятат, че това се дължи на факта, че все повече животновъди в по-ниско разположените части на Швейцария преминават към биопроизводство.
Като цяло  има спад в консумацията на месо, особено при по-младото поколение. Домакинства с членове до 34-годишна възраст са закупили над 10 процента по-малко месо през отчетения период от ноември 2015 до ноември 2016 г. Намаление има и при възрастовата група на над 65-годишните. При тях консумацията се е свила с 3,5 на сто.
Доходите на домакинствата не оказват непосредствено влияние върху консумацията на биомесо. Най-много органично месо купуват не най-богатите с годишен доход над 110 хиляди франка, а тези, които печелят между 90 и 110 хиляди. Това показва, че зад решението да се пазаруват биопродукти стоят не само парите, но и други фактори като образование и социална среда, както и асортиментът на местните магазини за хранителни стоки.

Агрополитиката

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII годишна научна конференция „Иновации в аграрната наука за ефективно земеделие” се проведе в Шумен

VIII-та годишна научна конференция с международно участие „Иновации в аграрната...

Пазари, борси, цени

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Реколтата от грозде тази година е много добра - и за белите, и за червените сортове

Най-добрата реколта за последните пет години отчитат винопроизводителите. Според бранша всички сортове са с...

Хранителна индустрия

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и чипс с вкус на мента са сред новостите на изложението "Ануга"

Kамилско мляко с женшен и веганска риба тон бяха представени на най-голямото в света...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия