Все повече животновъди в Швейцария преминават към биопроизводство

Средно по 4 килограма екологично произведено месо консумира градското население в Швейцария, докато в по-малките населени места количеството е значително по-малко според проучване на Швейцарската организация за екоземеделие "Био Суис".
Данните за възрастта на потребителите са разнопосочни. Сравнението с предходния период показва, че консумацията в различните домакинства започва да се доближава. При селското население тя е нараснала с 8%.
Експерти смятат, че това се дължи на факта, че все повече животновъди в по-ниско разположените части на Швейцария преминават към биопроизводство.
Като цяло  има спад в консумацията на месо, особено при по-младото поколение. Домакинства с членове до 34-годишна възраст са закупили над 10 процента по-малко месо през отчетения период от ноември 2015 до ноември 2016 г. Намаление има и при възрастовата група на над 65-годишните. При тях консумацията се е свила с 3,5 на сто.
Доходите на домакинствата не оказват непосредствено влияние върху консумацията на биомесо. Най-много органично месо купуват не най-богатите с годишен доход над 110 хиляди франка, а тези, които печелят между 90 и 110 хиляди. Това показва, че зад решението да се пазаруват биопродукти стоят не само парите, но и други фактори като образование и социална среда, както и асортиментът на местните магазини за хранителни стоки.

Пазари, борси, цени

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас

1500 са регистрираните казани за варене на домашна ракия у нас. 60% от тях...

Хранителна индустрия

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Агенцията по храните извършва засилени проверки на обекти за производство и търговия с риба

Българска агенция по безопасност на храните извършва засилени проверки на обекти за производство и...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия