За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията за DRY AGING  беше един от акцентите на тазгодишното издание на „Месомания”
Месото от предварително подбрани животни се полага в камера за зреене за период от 14 до 60 дни, при които достига до различни етапи на зреене и подобрява вкусовите си качества. Фермерското зряло месо е наситено с аминокиселини и колаген, което го прави нежно, крехко и лесно за храносмилане и усвояване от организма.
За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението. "Луканковият меч" е един от новите продукти, създаден от екип технолози, провокирани от историческото минало на Тракийския регион. Продуктът е произведен от едро кълцано свинско месо с класически подправки, характерни за района на Беломорска Тракия.
Панагюрската луканка e традиционен месен продукт, отличаващ се със специфична рецептура, метод на сушене и пресоване, форма, аромат, вкус и консистенция. За приготвянето му се използва говеждо и свинско месо, което се смила и смесва с ароматен букет от подправки.
Деликатесен шпек е нов, висококачествен продукт, пушен на буково дърво, с цели парченца месо, отговарящ на високите потребителски изисквания. Майсторлъшкият вкус на продукта се дължи на умелата комбинация от свинско месо и ароматния микс от натурални подправки.
 Интересен продукт е и домашна луканка с орехи - ядките допълват традиционния вкус със своята хрупкавост. Сред експонатите бе  и едни от любимите на потребителите продукти телешка луканка, неврокопска луканка, бански старец, домашен неврокопски суджук и много други.
Месомания  показа и сушена кървавица, като един от най-харесваните традиционни колбаси. Прави се от свинско месо и много праз, по автентична рецепта от Пиринския регион. Изсушена и  готова за консумация перфектно се комбинира с чаша червено вино.

3а 11-та поредна година Хрищени отбелязаха Празника на райската ябълка

3а 11-та поредна година в старозагорското село Хрищени отбелязаха Празника на райската ябълка. Плодът се е превърнал в символ на селото.  "За да сте здрави и засмени - яжте райски ябълки от Хрищени!" е  девизът на селото, който и тази година събра малки и големи.
Две изложби  бяха подредени в празничния ден. На открито  бяха изложени ръчно изработени композиции, аранжирани с райски ябълки, плодове и зеленчуци, които се отглеждат в селото. На базар "Произведено в Хрищени" местни домакини и домашни майстори  предлагат сладка и ракии от райска ябълка, както и от други плодове, лютеница по местна рецепта и художествени изделия от дърво. Организиран бе конкурс за най-едър плод и зеленчук и най-пивка ракия от райска ябълка.
Първите 16 дръвчета райска ябълка са донесени през 30-те години на миналия век от местният свещеник Николай, който бил приятел с главния овощар на Борис Трети. Днес райската ябълка направи селото известно с празника си, който е единствен по рода си в нашата страна.

75% от българите подкрепят стандарта "Без ГМО"

Въвеждането на доброволен за бизнеса стандарт, който да гарантира, че в продуктите няма наличие на ГМО  се подкрепя от 75% от българите.
Законопроектът за храните е на път да влезе в Народното събрание на второ четене, а в него се предвижда създаването на правила за етикетиране на продукти "Без ГМО". Регулирането на доброволния за бизнеса стандарт "Без ГМО" да бъде с наредба поискаха от Коалиция "България - зона, свободна от ГМО". Наредбата ще бъде изготвена с широко обществено участие.  Нагласите на гражданите подкрепят искането на Коалицията - 82,6 на сто настояват стандартът да се разработи от всички заинтересовани страни, включително граждански организации, научни институти и др.
В Германия доброволният стандарт е уреден със закон, в Австрия и Франция - с наредби. Само в Германия 4000 продукта носят знака "Без ГМО", което генерира продажби за над 4 млрд евро.

Предотвратиха разпространението на негодно месо във вътрешната търговска мрежа

„ Фискален контрол” в НАП пресече опит за реализиране на територията на България на 21 тона месо, непредназначено за консумация от хора. Според документите на фирмата вносител, стоката е била за влагане в производството на храна за животни, съобщиха от НАП.
На 15 ноември инспекторите от „Фискален контрол“ на НАП поставят под наблюдение месото, след като камионът с него навлиза на територията на страната през ГКПП Видин. Вместо да бъде разтоварено в Лясковец, както е било записано в документите, месото е прехвърлено на друг камион.
В Перник, на новия адрес за разтоварване на стоката, инспекторите от „Фискален контрол“ с помощта на колегите си от Междуведомствения координационен център за противодействие на контрабандата и контрол на движението на рискови стоки и товари на ГДБОП са предотвратили разпространението на негодното месо във вътрешната търговска мрежа.
Българската агенция по безопасност на храните е наложила възбрана на месото, като предстои неговото унищожаване. На същото място са констатирани и друга негодни хранителни стоки, които също ще бъдат унищожени.
От началото на 2017 г. фискалните агенти на НАП са извършили 260 000 проверки на транспортни средства, като на 78 000 са поставени технически средства за контрол. В резултат на извършените контролни действия са наложени 1300 обезпечения, за да се избегне отклонение от облагане, допълват от НАП.

БУЛПЕК предоставя работещи решeния за бизнеса за целия цикъл на производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия

Професионалното изложение за хлебарите и сладкарите в България – БУЛПЕК се провежда в рамките на Интер Експо център. БУЛПЕК предоставя работещи решeния за бизнеса за целия цикъл на производство на хляб, хлебни и сладкарски изделия.
Дългогодишната история на изложбата е доказателство за нейната полезност за експертите от областта на хлебопроизводството и сладкарството да разширят своите бизнес перспективи. Изложбата е професионална платформа за участие в наситена с делови събития програма, обмяна на опит с български и чуждестранни колеги, директен контакт с нови партньори и крайни клиенти.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия