Конкурс за розе Златен киликс ще се проведе в Казанлък

Осмото издание на Rose Wine Expo Kazanluk ще се проведе от 1 до 3 юни. Събитието ще протече под мотото Drink Pink -Think Pink - R-evolution
Фестивалът на розето се провежда под патронажа на кмета на Казанлък като официално събитие от 115-годишния Празник на Розата под инициативата Купувам българско.
Конкурсът за розе Златен киликс е най-престижният формат за розови вина в България. Специален гост в дегустационната комисия ще бъде авторитетният винен експерт Дарул Джоузев, водещ на майсторски класове, специалист по вината от Централна и Източна Европа. За осми път конкурсът ще събере изявени винени съдии ,сомелиери, журналисти, дизайнери и визионери за да удостоят с награди най-добрите розе брандове от всички винени области на България, реколта 2017.
В Гурме зоната ще има швейцарски шоколади Chocolat Stella Bernrain, автентично българско краве, овче и козе сирене Ралица Милк, пчелни елексири, сирена с български трюфели на шеф Радичев и кафе от световноизвестната италианска къща L’Antico.

Конференция на FAO за Близкия изток ще се проведе в Италия

Kонференция на ФАО за Близкия изток ще се проведе в Рим от 7 до 11 май.
Събитието ще започне със съвещание на висши служители,  последвана от пленарна сесия на министрите.
Въпросите, които  ще се обсъждат, включват:
  • Преодоляване на трансграничните растителни, животински и рибни вредители и болести: случаи за регионално сътрудничество
  • Агроекология: адаптиране към изменението на климата в полусухите области за устойчиво селскостопанско развитие
  • Селскостопанската трансформация в района на Близкия изток и Северна Африка и предизвикателството на младежката заетост и миграцията
  • Резултати и приоритети за ФАО в района на Близкия Изток и Северна Африка
Регионалните конференции на ФАО са срещи, в които министрите на земеделието, партньорските организации и висшите служители на държавите-членки се събират, за да разработят регионални предизвикателства и приоритети, свързани с храните и селското стопанство. Конференцията във всеки регион има за цел да насърчи регионалната съгласуваност по отношение на глобалните политики и политическите въпроси.

Момчил Неков призова българските производители на овчи и кози продукти да защитят географски указания и защитени наименования

На европейския пазар присъстват все повече овчи продукти от страни, като Австралия и Нова Зеландия, затова сектор овцевъдство трябва да бъде  изваден от едно бъдещо споразумение с тези страни, защото европейските производители няма да са конкурентноспособни, заяви евродепутатът Момчил Неков.
Той призова българските производители на овчи и кози продукти да защитят географски указания и защитени наименования за произход, с цел повишаване на тяхната привлекателност, както и въвеждане на термина за качество „планински продукт“, който се очаква да стане в близките месеци в България. Това е инструмент за осигуряване на по-добра видимост на продукта и по-информиран избор на потребителите.
Призовават се държавите членки да изготвят средносрочни и дългосрочни стратегии за развитие на овцевъдството и козевъдството с предложения относно начини за подобряване на селекцията на породите и пазарното реализиране на продуктите от секторите. Европейският парламент подкрепя увеличаването на помощи за секторите овцевъдство и козевъдство в новата Обща селскостопанска политика.
 Целта е да се спре изоставянето на тези сектори от земеделските стопани в ЕС, предвид силната зависимост на голяма част от овцевъдите и козевъдите от получаването на преки плащания. Това е записано в резолюция на ЕП с която се прие доклада относно актуалната ситуация и перспективите на овцевъдството и козевъдството в ЕС.

Румен Порожанов: При 18% са констатирани различия в състава и хранителната стойност на изследваните храни

Министър Румен Порожанов представи обобщени данни от трите изследвания за двоен стандарт, проведени през последните 10 месеца. Изследвани са общо 228 проби. При 18% са констатирани различия по състава и хранителната стойност. Сред по-съществените различия са мляко за малки деца, което е с по-високо съдържание на растителни мазнини, включително  палмови, в българския аналог.
В продукта, продаван у нас няма млечна суроватка на прах и съдържанието на макроелементи и витамини е по-малко. При сирене моцарела пък има разлики в цвета, вкуса, консистенцията и нетното количество в опаковката на българския аналог. При маргарина съдържанието на мазнини е по-ниско в този, продаван у нас. При бързо замразени багети в българския продукт има по-малко колбас и твърдо сирене.
Ползвайки европейския опит на други страни членки с националното законодателство ще се въведат и по-строги изисквания за качество, каза още Порожанов.

МЕТРО връща на трапезата автентичните млечни продукти

Българските млечни продукти са кулинарната емблема на България. МЕТРО си поставя за цел да ги върне на трапезата във всеки български дом, както и да ги предложи, чрез професионалните си клиенти от туристическия бранш, на чуждестранните гости в зимните и летни курорти на страната, заяви Георги Гърневски, ръководител на програма „Бъдеще за автентитните млечни продукти".
Разработената програма „Бъдеще за автентичните млечни продукти"  цели да популяризира българските млечни храни, произведени по традиционен начин. Потенциалните партньори ще трябва да отговарят на стандартите за качество, очаквани от компанията.
МЕТРО  предлага стратегическо и дългосрочно партньорство, реализация на уникални млечни продукти, популяризация на съответните марки и продукти, както и бъдещо сътрудничество за износ в Европейски съюз

Агрополитиката

22 250 хектара  са засегнатите от вредители и болести площ

22 250 хектара са засегнатите от вредители и болести площ

6-те държавни горски предприятия работят усилено по усвояване на увредената...

Пазари, борси, цени

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

С предложената Проектонаредба „Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия