Всички фирми, които ще продават храни онлайн, ще трябва да получат регистрация от агенцията по храните

Нов регистрационен режим за превоз на храни, допълнителни ограничения за рекламите им, регулация на интернет търговията. Това са част от основните промени, които депутатите одобриха на първо четене,  приемайки изцяло нов закон за храните.
Според  новите изисквания не могат да бъдат продавани газирани напитки и храни като чипс, пържени тестени изделия, сметанови и сиропирани торти и сладкиши, сухи супи и др. Според текстовете търговия „от разстояние“ могат да извършват фирми, които имат регистриран по закона физически обект например производствена база, магазин, склад и т.н., или „доставчици на услуги, управляващи средство за комуникация от разстояние“, каквито са различни онлайн платформи за поръчка от ресторанти и магазини.
Всички фирми, които ще продават храни онлайн, ще трябва да получат регистрация от агенцията по храните, преди да започнат дейност. За целта й те ще представят данни за производители и търговците, с които работят, транспортните средства, които ползват за превоза на стоки. Тези компании ще имат и задължение да поддържат „план за проследимост“ на стоката, който е на разположение на контролните органи при необходимост, се вижда още от текстовете.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия