Димитър Зоров:Производството и добива на мляко в България е около 1 млн. литра годишно

Средната цена на едро на пакетче масло от 125 грама се продава за 1,84 лв., докато миналата година по същото време същото това пакетче масло е струвало 1,37 лв.  Основната причина за скока  е в увеличените изкупни цени в Европейския съюз, заяви председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Скокът в цената се определя и от търсенето на пазара - вкусовете на европейците се променят и все повече предпочитат да консумират природни продукти. Една нищожна част от сивата икономика е излязла вече на светло, заради това, че правителството  предприе мерки да бъде обвързано субсидирането на глава животно с доказване на производство на литър мляко.
Според  Асоциацията производството и добива на мляко в България е около 1 млн. литра годишно. Това, което беше декларирано за 2016 г. е около 520-530 хил. тона. Това ще рече, че около 45% е в сивия сектор. Като казваме сив сектор това са малки стопанства, които си предлагат директно млякото по пазарите. В световен мащаб интересът към този бранш намалява.
 Цената на маслото при нас е увеличена, но е увеличена с 45%, докато в ЕС повишението е 84%  Най-добрият ефект за потребители, за производители и за всички останали е когато има конкуренция, но не и сива конкуренция, нелоялна. Около 50% от млякото стига официално до мандрите. Къде се губят останалите 50% е другият въпрос, който и ние си задаваме.

Пазари, борси, цени

Розовият домат – царят на българските  зеленчуци

Розовият домат – царят на българските зеленчуци

Фестивал на розовия домат се проведе за втора поредна година в София. Събитието е...

Хранителна индустрия

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от класирането на проектните предложения по подмярка 4.2

Приключи последният етап от предварителното класиране на проектните предложения по подмярка 4.2. „Инвестиции в...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия