Димитър Зоров:Производството и добива на мляко в България е около 1 млн. литра годишно

Средната цена на едро на пакетче масло от 125 грама се продава за 1,84 лв., докато миналата година по същото време същото това пакетче масло е струвало 1,37 лв.  Основната причина за скока  е в увеличените изкупни цени в Европейския съюз, заяви председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров.
Скокът в цената се определя и от търсенето на пазара - вкусовете на европейците се променят и все повече предпочитат да консумират природни продукти. Една нищожна част от сивата икономика е излязла вече на светло, заради това, че правителството  предприе мерки да бъде обвързано субсидирането на глава животно с доказване на производство на литър мляко.
Според  Асоциацията производството и добива на мляко в България е около 1 млн. литра годишно. Това, което беше декларирано за 2016 г. е около 520-530 хил. тона. Това ще рече, че около 45% е в сивия сектор. Като казваме сив сектор това са малки стопанства, които си предлагат директно млякото по пазарите. В световен мащаб интересът към този бранш намалява.
 Цената на маслото при нас е увеличена, но е увеличена с 45%, докато в ЕС повишението е 84%  Най-добрият ефект за потребители, за производители и за всички останали е когато има конкуренция, но не и сива конкуренция, нелоялна. Около 50% от млякото стига официално до мандрите. Къде се губят останалите 50% е другият въпрос, който и ние си задаваме.

Агрополитиката

22 250 хектара  са засегнатите от вредители и болести площ

22 250 хектара са засегнатите от вредители и болести площ

6-те държавни горски предприятия работят усилено по усвояване на увредената...

Пазари, борси, цени

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

Проектонаредбата за мляко и млечни продукти ще влоши конкурентната позиция на българските производители

С предложената Проектонаредба „Производителите на мляко и млечни продукти и производителите, които разфасоват и...

Хранителна индустрия

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия