Закони защитават националните деликатеси

Определени храни и напитки са станали нарицателни за региона или страната, откъдето произлизат. На тях се наслаждават не само местните, а и много туристи от цял свят. За да предпазят купувачите от ментета,

 Mного държави са приели закони, защитаващи националните им деликатеси, за да предпазят купувачите от ментета. Сред тях са: Биволска моцарела, Италия,   направена от млякото на италиански сорт биволи. Моцарелата е защитен продукт от 1990 година. Според закона може да се произвежда само в района на Неапол, въпреки че моцарела от биволско мляко се прави по целия свят, включително в Швейцария и Съединените щати.

 Сиренето Пармиджано-Реджано може да бъде произведено само в региона на Северна Италия – според Европейското законодателство, ако не бъде от тук, не може да бъде наречено Пармиджано-Реджано или Пармезан. Когато са на една година, ръчно направените пити сирене се проверяват и ако имат някакъв дефект или несъвършенство, не получават специалния етикет. След две години те са готови за продажба.

 Германия  спечели славата си на страната с най-добрата бира. Според настоящите пивовари обаче законът определя точните съставки – ечемик, хмел, вода и мая. Пивовари, които не зачитат закона, добавяйки плодове или подправки, трябва да махнат наименованието „бира“ от етикета.

  Много спиртни напитки могат да бъдат направени от агаве, за да бъдат наречени текила, но истинската напитка трябва да има най-малко 51% от специален сорт агаве. В Мексико има регулаторен съвет, който определя стандартите на истинската напитка. Тя може да се произвежда само в рамките на пет региона в Мексико - включително в района на Халиско, където червената вулканична почва е особено добра за отглеждане на агаве.

  В САЩ има някои федерални разпоредби, на които трябва да отговаря напитката, за да бъде наречена бърбън. Трябва да има най-малко 51% царевица и да отлежава в дъбови бъчви, които дават на бърбъна своя отличителен ванилов и карамелен аромат.


Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin

Обявиха „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса Challenge International Du Vin

Обявиха  „Карнобатска Специална" за най-добра в конкурса  Challenge International Du Vin във Франция.За втора...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия