България заема второ място в света по производството на гъши черен дроб

България заема второ място в света след Франция по производството на гъши черен дроб.
Произведеният в България черен дроб е завладял пазарите на Белгия, изтласквайки местните производители. В Брюксел българският гъши дроб се продава за 25,70 евро за килограм, а френският за 41,70. Белгийците са доволни от българското производство и смятат, че се различава от френския дроб заради различния начин за отглеждане на гъските.
  Няма сериозни разлики при отглеждането на птиците в България и във Франция. Страните приемат еднакви европейски регламенти по отношение на технологията и сигурността.  И Япония  одобри процедурата за внос на българско птиче месо и гъши дроб, с което вече допуска нашите продукти до местния пазар.
България отбелязва 15% ръст  в износа си към европейските пазари. През 2015 г. Франция произвежда 19 хил. тона пастет, докато България е на второ място с 2500 тона, а Унгария е на трето с 2000 тона.
Гъшият дроб се възприема като популярен деликатес от френската гурме кухня. Вкусът му се описва като богат, маслен и деликатен. Гъши дроб се продава цял, във вид на мус, парфе, или пастет  и може да се сервира отделно или като добавка към друга храна. Френското законодателство гласи, че гъшият дроб принадлежи към защитеното културно и гастрономическо наследство на Франция.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия