Ferrero успокои потребителите относно безопасносста на Nutella

ЕОБХ предупреди потребителите за палмово масло и подкрепи мерките за премахването му от съдържанието на храните. Дали потребителите трябва да спрат изцяло консумацията му, ще стане ясно по-късно тази година
Италианската сладкарската фирма "Фереро",  обаче  настоява, че съставката в шоколадите им не вреди на здравето.  Според тях замяната на палмовото олио със слънчогледово ще промени вкуса на един от най-обичаните продукти в Италия и това ще повлияе на популярността му на пазара.
Италианската компания се обяви публично в защита на съставката, която е бойкотирана от други хранителни компании. Тя започна рекламна кампания, за да успокои потребителите относно безопасността на Nutella. Течният шоколад съставлява около една пета от общите й продажби.
Течният шоколад, който е една от най-известните италиански марки храни и е популярна закуска за децата, разчита на палмово масло за постигане на гладка текстура и дълготрайност. Други заместители, като слънчогледовото олио променят характера му, категорични са от  Ferrero.
Отказът от палмовото масло ще има и икономически последици, тъй като това е най-евтиното растително масло с цена от около 800 долара за тон спрямо 845 долара за слънчогледовото олио и 920 долара за рапица, която е друг възможен заместител.
Ferrero използва около 185 000 тона палмово масло на година, така че заместването му със слънчогледово масло или рапица може да струва на компанията допълнителни 8-22 млн. долара годишно при запазване на настоящите цени.

Агрополитиката

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

България и Беларус обсъдиха сътрудничеството в областта на селското стопанство

Председателят на Селскостопанска академия проф. Васил Николов участва в VII-та...

Пазари, борси, цени

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

Държавната компания на Египет GASC е закупила 295,000 тона руска и украинска пшеница

САЩ закриват търговското си представителство „Пшенична асоциация” в Египет,  Причината е падане на цените,...

Хранителна индустрия

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси  бяха представени на изложението „Месомания”

За поредна година сурово-сушени продукти и деликатеси бяха представени на изложението „Месомания”

Фермерско зряло говеждо месо, което се произвежда по утвърдена технология и съобразено с изискванията...

За нас

"Агробизнесът" е месечно луксозно издание, предназначено за собственици на агрофирми, мениджъри, експерти, производители, преработватели и търговци на селскостопанска продукция. Задачата, която си поставя списанието, е да помогне на българския агробизнес в усилията му да достигне високите европейски стандарти. Земеделието и хранителната промишленост в България да станат конкурентни на останалите страни, членки на Европейския съюз.

Галерия